[linux] mail server

Martin Mosny, PosTel a.s. mmosny na postel.sk
Pátek Říjen 25 13:52:03 CEST 2002

PM>   cafte, vie mi nietko poradit co by sa dalo pouzit akomail server,
PM>   tak aby kazdy user nemusel mat aj lokal konto, mal moznost na jednom
PM>   stroji postu pre viac domen ?
PM>   plz no sendmail, nemam cas ho studovat ;)

nooo to je komplikovana vec, co si vybrat?

MY sme dali do kopy

qmail+vpopmail+vqadmin+qmailadmin+ezmlm-idx+courierIMAP

qmail=mail + nasledujuce patche

big-concurrency.patch
qmail-103.patch (oversize DNS packets)
qmail-date-localtime.patch
nullenvsender-recipcount.patch
qmail-bounce.patch
tls.patch 20020526 (STARTTLS)
qmail-smtpd-auth-0.31 (SMTP AUTH)
ipme.c.patch
qmail-smtpd-newline.patch
nullsender-deny.patch
qmail-queue
badrcptto.patch (v1.01)
        logrelay.patch
        qmail-smtpd-log-badmailfrom.patch
        badrecipientto log
        Null sender denied log
        Null sender with multiple rcptto denied log
        Attempted relay with cert log

vpopmail=virtualne  domeny  na jednom mail servery=> user accoutn je v
tvare user na xy.sk, qouta support and more

vqadmin=cgi  nadstavba  na  vpopmail,  aby som nemusel vela pisat, len
klikat! :) M$ like live :)

qmailadmin=kazdy  user = domena dostane postmastera, kotory moze mazat
a  vytvarat  dalsie  emaily  v  domeme.  cice postmaster na xx.sk vytvori
uzivatelov a1 na xx.sk a a2 na xx.sk. cez vqadmin mozes nastavit, kolko kont
moze vytvorit, povolit/zakazt imap/pop/web ..., quota ....

ezmlm=news+ postmaster na xx.sk moze vytvarat skupiny ako sa mu zachce/aj
mazat.

courier IMAP = imap + pop3 + SSL

asi tolko.

m0s