[linux] MySQL

pf na nextra.sk pf na nextra.sk
Úterý Říjen 29 08:20:50 CET 2002

Citát Juraj Bednar <juraj na bednar.sk>:

> Ahoj,

> pripadne ak mas jednu velku tabulku, ze sa to takto neda, tak na urovni
> filesystemu (LVM alebo RAID).
>

>  J.

To je presne ten pripad. Mam v navrhu jednoho noveho projektu DB
s velmi velkou tabulkou, ktora stale rastie. Vzhladom na vyvoj cien HW
nie je zmysluplne dimenzovat diskove priestory na konecny stav po N rokoch,
resp. ono sa to ani neda, pretoze maximalne N nepoznam. Takze neskor zarucene
nastane situacia, ked budem potrebovat rozsirit priestor pre tuto tabulku.
Nie presunut ju na vacsi disk a cestu presmerovat, lez pridat jej priestor
na dalsom disku. Zistujem proste, ako urobit nieco take, ako je u Oracle
pridanie dalsieho fyzickeho suboru do konkretneho tablespace.
Dovodov preco navrhujem MySQL a nie Oracle je viac, ale prvorade su
technicke parametre, az potom cena.

Za kazdy doterajsi aj dalsi napad vdaka
Peter