[linux] Vela novych TTF fontov

Zdenko Podobny zdpo na mailbox.sk
Čtvrtek Říjen 31 22:20:54 CET 2002

Len pre istotu uvediem "svoj" postup:
1. Vytvor si uplne novy adresar - nemam dobre skusenosti s pridavanim
fontov do existujuceho adresara s fontami. Odporucane miesta su (MDK):
/usr/share/fonts
/usr/X11R6/lib/X11/fonts

2. Skopiruj do tohot noveho adresara fonty:
3. Cestu zapis do '/etc/X11/fs/config' - nezabudni dat na konci riadku
ciarku - iba posleny riadok v casti 'catalogue' je bez ciarky. Pokial
mas problemy s xfs, tak to kludne zapis aj do /etc/X11/XF86Config-4
(resp. XF86Config) do sekcie 'Files':
Section "Files"
    FontPath "/usr/share/fonts/MyTTF"
    FontPath   "unix/:-1"
EndSection
4. Spusti "ttmkfdir >fonts.dir" (mkfontdir nie je pre TrueType fonty -
co je horsie, automaticky ti zmaze existujuci subor 'fonts.dir' a
nahradiho prazdnym suborom...) Mozna niektore s fontov budu oznacene, ze
su s nimi nejake problemy - tieto nebudu zaradene do fonts.dir a teda
nebudu k dispozicii...
5. Restartuj xff ('/etc/init.d/xfs restart') pripadne X server

Po tychto krokoch by si mal mat k dispoziicii fonty z uvedeneho adresara
(pre istotu si prekontroluj prava na citanie adresara aj jednotlivych
fontov).

Dňa Št, 2002-10-31 at 07:58, J. Matej napísal:
> Zdravim,
>
> Mam MDK 8.2 a skusal som pridat nejake TTF fonty cez graficke rozhranie
> (?drakfont?). Stale sa to zasekne. Preto som to skopiroval do noveho
> adresara (k ostatnym fontom), spustil som 'ttmkfdir' a 'mkfontdir',
> vytvorilo to 'font.scale' a 'font.dir' (vyzeraju uplne rovnako, vratane
> dlzky) a pridal som adresar do catalogue '/etc/X11/fs/config'. Spustim
> gimp a tie fonty tam nie su. Neviem preco, ale ani 'xfontsel' nie je
> nainstalovany, takze teraz skutocne neviem ako zistit ci tie fonty
> [...]

Gfontview skenuje adresare, ktore ma v nastaveni, kasle na nastavenie
systemu. X a xfs sa staraju iba o adresare, ktore im nastavis...

Zd.