[linux] Nastavenie pdnsd

Zdenko Podobny zdpo na mailbox.sk
Úterý Září 3 19:25:29 CEST 2002

Dňa So, 2002-08-31 at 20:37, Ondrej Jombik napísal:
>                                         Maxim, 20:29:56
>                                         31. august 2002 (sobota)
> Zdravim.

> 	Absolutne netusim co je `pdnsd', ale budem rad ak mi niekto rozsiri
> obzor.
Pozri si napr. FAQ (WWWOFFLE): Q 3.2 Why can't WWWOFFLE find a host when
the browser without it can?

Pdnsd (http://home.t-online.de/home/Moestl) vlastne localne kesuje DNS data
a teda by mal o.i. urychlozat pracu s internetom.
Mozno niekto by vedel dat lepsiu odpoved (pripadne aj optimalizovat jeho
pouzivanie). Ja nie som na to pocitacovy odbornik, ani necitim potrebu sa
do toho vrtat (momentalne ma trapia ine veci) - Co je pre mna dolezite,
vyriesil niektore moje problemy s wwwoffle a to je hlavne...

Tiez to vyriesilo jednu vec: napr ked som dal otvorit na disku ulozenu
stranku z root.cz, tak konqueror sa pokusal dost dlhu dobu o kontakt s
niektorymi adresami. Teraz, hned vie, ze dane adresy akosi nie su k
dispozicii, takze zobrazovanie istych 'problematickych stranok' (s
reklamou) je ovela rychlejsie...

Inac na root.cz bol o tom clanok "Zrychlete si svůj Netscape pomocí name
cache, 19.05.2000"

> Opisany problem vyzera presne ako problem so zlib kompresiou
> niektorych HTTP serverov. Do konfery som to uz par krat pisal. Kazdopadne
> pozri archiv alebo toto:
>
> http://www.linux.sk/article.php?sid=51&mode=nested
>
> 	V diskusiu pod clankom je vysvetleny postup ako to prekonfigurovat.
> Malo by to fungovat. Ak by Ti to aj napriek tomu neslo, daj vediet. Zaujima
> ma to.

> 	V zasade ide len o to, do sekcie `OnlineOptions' dopisat:
>
> request-compressed-data = no
V tomto problem urcite nie je, lebo tuto volbu som tam mal aj pred tym.
WWWofle mi nikdy nefungovalo (presnejsie nestahovalo a nezobrazovalo
stranky) bez pdnsd (davalo to taku nejaku hlasku, ze "Can't find a
host..." alebo nieco take).

Momentalne to po uprave pdnsd funguje tak ako ma (aspon co som to chvilu
skusal...)

Zd.