[linux] KDE terminal a slovencina

Jan Tomka tomka na rb.sk
Čtvrtek Září 5 08:01:44 CEST 2002

On Wed, Sep 04, 2002 at 09:37:24PM +0200, Ladislav Babjak wrote:
> Mam zaujimavy problem:
>
> Instalacia je woody s kde.
> Pisat slovenky mi nejde len v terminaly, vo vsetkych ostatnych
> aplikaciach to ide,
> napr. aj v mozille co v nej pisem tento mail.
> Pritom v KDE terminali mam nastaveny font na iso8859-2
> Znak bud nejde napisat vobec (nic sa nezobrazi), alebo je tam otaznik.

pokial sa nemylim, vsetky tieto terminalove emulatory su odvodene od
rxvt, a v tom je pri buildovani nutne zadat argument configure
--enable-xim. snad sa da nejako zistit, ci mas podporu xim vo svojom
terminalovom emulatore.

potom treba nastavit fonty, argument "-fn *-iso8859-2". to mas!

jo, a shell v emulatore musi mat nastavene spravne locale, takze cele to
spustit ako "LC_CTYPE=sk rxvt", pripadne v beziacom terminaly
"LC_CTYPE=sk exec bash".

to mas asi tiez uz nastavene, ale bash potrebuje pre 8-bitovy
vstup/vystup v /etc/inputrc (~/.inputrc) totok:
set meta-flag on
set convert-meta off
set input-meta on
set output-meta on

hm, co este? skus ine terminalove emulatory... u mna napr. aterm nejde
vobec, rxvt si musim prekompilovat s podporou xim, a xterm ide uplne bez
problemov.

	judas
--
[judas na hell judas]$ whatis life