[linux] Klonovanie diskov

Čtvrtek Září 5 11:24:00 CEST 2002

-> Situacia:
-> Nakupili sme 15 rovnakych HP Vectra. Urobila sa master instalacia win2k
-> a teraz to potrebujem naklonovat na ostatne stroje.

to sa nemusi pacit tym winom... ak maju nejake divne checky. Jedine zeby
dakto hlasil ze sa mu to podarilo. Ale technicky nie je dovod zeby to neslo,
jedine ak chybne disky. alebo biosy.

-> Kedze chcem
-> demonstrovat silu Linuxu, nabootoval som jednodisketovy tomsrtbt linux a
-> pokusil som sa klonovat po sieti:
-> master instalacia: dd if=/dev/hda bs=512 count=uz_neviem | nc
-> 192.168.222.222 -p 2590
-> prijemca klonu: nc -l -p 2590 | dd of=/dev/hda bs=512
->
-> Po restarte prijemcu napisal nieco v zmysle Invalid system disk. replace
-> disk atd. Ked som pozrel fdiskom na particie, tak boli zhodne aj
-> bootflagom - vsetko OK.
-> Pokus c.2: pripojil som hdd prijemcu ako hdb a dd if=/dev/hda
-> of=/dev/hdb bs=512 bol vysledok rovnaky.

zahlasil to pri boote bios alebo tie 2000 ?

-> Ak zvysim blocksize prekopiruje sa aj MBR?

prekopiruje sa vsetko, jedine zeby si nenapisal vhodnu velkost bloku (niecim
inym ako delitelom) tak je mozne ze nezapise koniec.

    One OS to rule them all, One OS to find them,
 One OS to bring them all and into darkness bind them