[linux] Lucent Lite (D-com) modem

fedel na pobox.sk fedel na pobox.sk
Čtvrtek Září 5 22:48:58 CEST 2002

On Thu, Sep 05, 2002 at 03:25:03PM +0200, Oskar Stolc wrote:

> [...]
> cp ltmodem-8.22a5.tar.gz /tmp
> cd /tmp
> tar xzvf ltmodem-8.22a5.tar.gz
> cd ltmodem-8.22a5
> ./build_deb
>
> toto ti vyrobi deb balik sity na tvoju konfiguraciu a tvoje jadro. musis
> mat ale zinstalovany balik 'debhelper', lebo build_deb z neho vyuziva
> niektore programy.
>
> potom staci len 'dpkg -i ltmodem*.deb' a mas to nahodene aj s linkou
> /dev/modem smerujuci na /dev/ttyLT0
>
> ak nepouzivas debian, tak tam v tom baliku je aj skirpt 'build_rpm', ten

Ja mam tiez Lucent-ov interny PCI modem ktory mi funguje a som s nim
spokojny. Ale mam aj jeden problem. Kedze za tento modem vravia ze ma
aj fax aj voice funkcie skusal som si ho nstavit aby mi
pracoval s programom mgetty a mgetty-voice (instalovane z RH 7.2). Kym som
to skusal, zistil som, ze tento modem nepodporuje fax protocol 2 ani 2.0
ktory je pre tento blicek potrebny. Taktiez aj mgett-voice hlasil,
ze tento modem nema 'voice' funkciu (alebo nieco podobne - uz sa
presne nepametam). Kym som sa orlivo snazil nakofigurovat ho, vyskusal som
hadam skoro vsetky rady ktore su dostupne v dokumentacii ktora s s
tymito balickami nainstalovala. A z toho sa zrodil -
samozrejme - moj terajsi problem. Modem funguje nejak divne. Totizto
pred opisanym dobrodruzstvom so na pripajanie k internetu pouzival
skriptik ktory vyuziva program chat. No a teraz mi ten skriptik nefunguje.
Problem je v tom, ze modem nereaguje na chat. Vobec. Ako
root teraz zadam napriklad prikaz:
chat '' AT OK ATZ OK ATDT123456
chat odosle modemu prikaz AT a potom caka (alebo sa presnejsie blokuje) a
od modemu nedostane ziadnu odozvu. chat nemozno prerusit ani pomocou
Control-c, alebo Control-z. Pritom program minicom s modemom
komunikuje bez problemov - vytaca cisla. Na pripojenie k internetu teraz
pouzivam kppp - ten tiez vie komunikovat s modemom na rozdiel od chat-u.
Mislel som si, ze sa mozno nejakym zahadnym sposobom porusil program
chat (mozno pri nespravnom vypinani - obcas nam prerusia dodavku
elektriny) tak tom cely disk znovu naformatoval a instaloval Linux
odznovu. Ale zase chat nemoze komunikovat s modemom kym minicom a kpp ano.
Teraz predpokladam, ze som pri tom vsetkom nastavovani zmenil obsah
nejakeho registra v modemi a ten to teraz mieni pamatat asi  navzdy
(iba moj dohad).
Nemate niekto potuchy co by mohol byt problem?
A este vas prosim o radu - ktory program by mohol pracovat s tymto modemom
aby mu umoznil posielanie a prijem faxov. A tiez aj nastavenie maodemu ako
povedzme odkazovac.
Predpokladam, ze to tento modem podporuje len program mgetty
vyzaduje visie verzie protokolov. A z vypisu prikazu 'lspci' to tvrdi aj
Linux.

prompt$ lspci -v
00:0a.0 Communication controller: Lucent Microelectronics 56k WinModem (rev 01)
        Subsystem: Lucent Microelectronics LT WinModem 56k Data+Fax+Voice+Dsvd
        Flags: bus master, medium devsel, latency 0, IRQ 9
        Memory at e4000000 (32-bit, non-prefetchable) [size=256]
        I/O ports at 6200 [size=8]
        I/O ports at 6300 [size=256]
        Capabilities: [f8] Power Management version 2

prompt$ lspci -nv
00:0a.0 Class 0780: 11c1:0440 (rev 01)
        Subsystem: 11c1:0440
[...]

Pomoze niekto?
Dakujem
Juraj

PS: Ospravedlnujem, sa za taky dlhy dopis, chcel som vam ponuknut
co najviac informacii.