[linux] Prehravanie Apple QuickTime movie pod linuxom

Čtvrtek Září 12 09:59:56 CEST 2002

On Wed, Sep 11, 2002 at 09:23:51PM +0200, Zdenko Podobny wrote:
> Ahojte,
Cau.

> existuje (ma niekto dobru skusenost) s nejakym programom, kt. by dokazal
> prehravat QuickTime pod linuxom?
Vid nizsie.

> Udajne to uz mala vediet neviem kt. verzia Mplayeru, ale ked som sa
> pokusil v nom (mam verziu MPlayer-0.90pre6) otvorit trailer na "Men in
> black II" (z CD REVUE, tak som dostal hlasku: "Nemôžem najsť kodek pre
> video formát 0x33515653 !" (file povedal, ze je to 'Apple QuickTime
> movie file (moov)')...
To, co tu niektori hovorili, nie je 100% pravdive. Pravdive je, ze trailery su
skoro vzdy v kodeku "Sorenson". Tento vyraba (prekvapivo) firma Sorenson a
Apple ma nan exkluzivnu licencnu zmluvu a pokial viem v praxi sa da pouzivat
len v spojeni s programom Quicktime a jeho derivatmi. Tento kodek sa podobne
ako ostatne priebezne vyvija a momentalne aktualna je verzia 3.

Snahy prilinkovat codecy cez wine (ako to s wfw/directshow prvykrat spravil
blahej pamati avifile s divx) boli zatial neuspesne, pretoze tie kodeky maju
nejaky ochranny kod ktory to ztazuje.

Situacia bola donedavna velmi bledna, ale niekedy v Juli sa v CVS xine
objavila GPL implementacia Sorenson codecu v.1, ktoru do par dni prebrali aj
ffmpeg a mplayer.

Teda stare trailery, napr. "Phantom Menace" mplayer zvlada, nove nic. Kedze sa
ukazalo, ze najproduktivnejsia cesta je reverse engineering, odporucam venovat
nejake peniaze ludom, ktori sa tym zaoberaju, popripade projektom
ffmpeg/mplayer/xine. Pisat Applu a Sorensonu nepomoze, dostanes totiz
zavadzajucu odpoved, ze sa mas spytat "toho druheho", ale hlavne z pravnych
dovodov by to bolo len tazko realizovatelne.

Zly napad nie je ani pisat Applu a povedat im, ze z horeuvedenych dovodov
opustas platformu Quicktime a budes to odporucat aj tvojim zakaznikom (to znie
dolezito :-)).

> Zd.
S pozdravom,

One OS to rule them all, One OS to find them,
One OS to bring them all and into darkness bind them