[linux] Problem s fontami v textovom editore

Mirec Steflik mirec na stonline.sk
Pondělí Září 16 21:48:37 CEST 2002

Zdravím,
mam nasledovný problém. Potrebujem v linuxe najlepšie v jednoduchom textovom
editore editovať text, ktorý bol napísaný v notepade. Problém je v tom, že mi
po otvorení v text. editore zle zobrazuje znaky napr. ž,ť,ľ atď. Ale tieto
znaky v tomto editore môžem bezproblémov písať.
Podotýkam, že text musi zostať v povodnom kodovani, teda nemozem urobiť
recompile do ineho kodovania, teda ak je problem v kodovani.
Preto som skúsil rozbehať notepad pod wine, text sa už sice zobrazuje
spravne, ale zase mi nejdú pisať slovenské znaky žťčšľ.
Existuje nejaký jednoduchý čistý text. editor, v ktorom by som mohol
upravovať texty napísané v notepade vo windows a uložiť to ako txt aby sa
vysledný text správal ako by bol editovaný v notepad-e?
Nebudem si predsa kvôli notepad-u inštalovať windows.
Mam RH-7.1.