[linux] Problem s fontami v textovom editore

Marcel Telka marcel na telka.sk
Pondělí Září 16 22:26:08 CEST 2002

On Mon, Sep 16, 2002 at 09:48:37PM +0200, Mirec Steflik wrote:
> Zdravím,
> mam nasledovný problém. Potrebujem v linuxe najlep¹ie v jednoduchom textovom
> editore editova» text, ktorý bol napísaný v notepade. Problém je v tom, ¾e mi
> po otvorení v text. editore zle zobrazuje znaky napr. ¾,»,µ atï. Ale tieto
> znaky v tomto editore mô¾em bezproblémov písa».
> recompile do ineho kodovania, teda ak je problem v kodovani.

Ano. Problem je v kodovani. Notepad a cele Windows pouzivaju pre slovencinu kodovanie
windows-1250 a zysok sveta (vratane linuxu) pouziva normu iso-8859-2.

Skus program iconv. Ten by ti mal pomoct prekodovat windows-1250 na iso-8859-2
a po editovani to mozes prekodovat spat do windows-1250.

> Preto som skúsil rozbeha» notepad pod wine, text sa u¾ sice zobrazuje
> Existuje nejaký jednoduchý èistý text. editor, v ktorom by som mohol
> vysledný text správal ako by bol editovaný v notepad-e?
> Nebudem si predsa kvôli notepad-u in¹talova» windows.
> Mam RH-7.1.

Ahoj.

| Marcel Telka   e-mail:   marcel na telka.sk  |
|                jabber:   marcel na jabber.sk |