[linux] Dynamicke pridelovanie pasma

Rastislav Nedorost rne na nr.dflex.sk
Středa Září 18 17:50:18 CEST 2002

Prezeral som archiv tejto konferencie, ale nejako som nenasiel odpoved
na otazku - je mozne nejako nastavit shapovanie tak, aby bolo mozne
dynamicky pridelovat sirku pasma vid nasledovnu situaciu?

- linux box ma 3 sietove adaptery. Jeden je pripojeny do internetu,
   na druhy je pripojena LAN siet oddelenia A
  a na tretom je siet LAN oddelenia B.
- rychlost pripojenia do internetu je, dajme tomu, 128kbps
- ak z druheho oddelenia nepracuje nikto s internetom, tak moze vyuzit
   oddelenie celu sirku pasma 128kbps
- ak v obidvoch oddeleniach v danu chvilu niekto pracuje s internetom,
  potom kazde oddelenie smie vyuzit max. 64kbps, pripadne aj tu sirku
  pasma, ktoru druhe oddelenie nevyuziva.

Staticky by som si to asi vedel predstavit ako rozdelit pasmo pre obe
oddelenia tak, aby mali max. 64kbps, je niekde nejake HowTo na to,
ako to urobit dynamicky?

Rasto