[linux] Problem s rychlostou disku

Středa Září 25 11:19:21 CEST 2002

-> Cafko
-> Moj 7200 otackovy 40GB Maxtor disk mi po vymene dosky zacal pod linuxom
-> starsne pomaly chodit.
-> ked dam hdparm -t /dev/hda vypise ze zvladol 7 MB/s
-> ked dam hdparm -T /dev/hda vypise ze zvladol nieco medzi 250-300 MB/s
-> problem je ze buffer to buffer ide dobre, ale fyzicky prenasa strasne
-> pomaly.
-> Prekompilovaval som jadro, skusal aj 2.5 aj 2.4 a nic.
-> nepomoze ani hdparm -X69 /dev/hda

co hlasi hdparm -d /dev/hda?

ak hladi 0 (dma disabled) tak bude zrejme problem tu...

este by bolo vhodne vediet co ti hlasi dmesg ohladom ide radica

-> A ked si nabootojem windows tak mi tam ide v pofode 36 MB/s
->
-> Neviete niekto kde moze byt problem, lebo ja som uz v koncoch.
->
-> Cipset mam via KT333. V jadre mam zapnutu podporu pre VIA cipset, uz mam
-> zapnutu pre vsetky co su tam, pre istotu a nic.

skus si pozriet Hedrickov IDE patch. Myslim ze ten obsahuje podporu pre nove
chipsety ...
 42.7 percent of all statistics are made up on the spot.