[linux] converzia textu

Oskar Stolc stolc na intrak.sk
Čtvrtek Září 26 00:37:07 CEST 2002

On Wed, Sep 25, 2002 at 11:08:47PM +0200, Martin Kyrc wrote:
> Vopred sorry za lamersku otazku, ale verim, ze takto to skor porieim:)
> Potreboval by som helpnut s tymto:
> Mam generovany fajl, kt obsahuje slovenske znaky. Ak tento fajl zobrazim
> na konzole less/more/cat/...

na textovej konzole?

> tak slovenske znaky su okej. Ak ho vsak zobrazim v inom editore

v akom? nejaka x-ovska aplikacia? alebo klasicky ascii editor spusteny v
terminaly pod X-ami?

> - Xi (v X mozem pisat aj zobrazovat slovenske znaky), tak c~ sa
> zobrazi ako e', atd (viete co myslim;).

ak som to dobre pochopil, tak:

- celu dobu pracujes v X-och
- ked si v terminaly das vypisat obsah suboru, tak sa znaky zobrazuju v
  poriadku (to znamena, ze mas nainstalovane spravne fonty)
- ked ale spustik nejaky editor (napriklad 'kedit', alebo 'nedit', alebo
  nejaky iny x-ovsky editor), tak su blbe fonty...

skus toto:

- spust klasicky editor (vi, emacs alebo joe) a ked budu dobre fonty,
  tak problem bude v tom, ze ten tvoj povodny x-ovsky editor potrebuje
  nastavit fonty... skus sa pozriet niekde do 'setup'-u a pokusit sa to
  tam nastavit.

> - Napadlo ma vyriesit to konveriou do inej znakovej sady,no nepomohlo(?)
> - Nebranim sa ani konverzii slovenskych znakov na ich 'neslovenske'
> alterantivy (c~ -> c, a' -> a,...). Urcite na to je uz vytvorena nejaka
> utilita. Poradte.

cstocs il2 ascci < povodny_subor.txt > prekodovany_subor.txt

> vdaka

cau,

oskar