[linux] file locking

Marek Podmaka mp20667 na decef.elf.stuba.sk
Pátek Září 27 12:59:12 CEST 2002

Hi!

mozete mi napisat maly priklad na %subj? myslim, ze staci flock(), pretoze
s danym suborom by robil iba moj program, ale moze sa stat, ze bude
spusteny viackrat naraz (napr. z .forward/procmail).

Najskor si obsah suboru precitam, urobim co treba a potom zapisem jeho
novu verziu. Kedy a s akymi parametrami volat flock()? Bolo by dobre, aby
pocas behu programu mohla druha kopia ten subor citat, ale nie pisat.

Este neviem, ake lockovanie pouzit - ci (non)blocking. Ak som to dobre
pochopil, tak pri blocking zostane napr. cakat pri pokuse o otvorenie toho
suboru. Ako dlho? Non-blocking iba vrati chybu. Spravne? Ale vzhladom na
volanie programu z .forward by bol asi lepsi blocking, lebo inac by som
potom dany mail nemohol spracovat...

   diki za odpoved

--
  bYE, Marki