[linux] GNU/GPL PHP aplikacia a jej komercne pouzitie

Marcel Telka marcel na telka.sk
Čtvrtek Duben 3 01:40:38 CEST 2003

On Wed, Apr 02, 2003 at 06:19:47PM +0200, Ondrej Jombik wrote:
> Som autorom GNU/GPL PHP aplikacie, ktora sa sklada z dvoch casti:
>
> 1. PHP skriptu, ktory vygeneruje na zaklade uzivatelovych vstupov
>    nejaky PHP kod.
> 2. PHP triedy (class).
>
> Vygenerovany PHP kod sa spusta s pomocou uvedenej PHP triedy. Da sa

Neviem co to znamena, ze "nejaky PHP kod sa spusta s pomocou
nejakej PHP triedy" (nie som PHP programator).
Asi to bude nieco ako dynamicke linkovanie (t.j. "PHP kod" _pouziva_
pri svojom behu "PHP triedu").

PHP skripty (a triedy) sa AFAIK distribuuju len vo forme zdrojovych suborov
(daju sa PHP skripty kompilovat?), takze licencia pre "PHP kod" nema nic
spolocne s licenciou "PHP triedy", pretoze distribuujes zdrojove kody
a nie objektovy kod (binarky).

Licenciu "PHP kodu", v tomto pripade, ovplyvnuje len licencia "PHP skriptu".

Pozrime sa, co o takomto "generovani" hovori GNU GPL:

... the output from the Program
is covered only if its contents constitute a work based on the
Program (independent of having been made by running the Program).
Whether that is true depends on what the Program does.

O tom, kedy je vystup tiez pod GPL hovori aj toto
http://www.gnu.org/licenses/gpl-faq.html#WhatCaseIsOutputGPL

> samozrejme este lubovolne vylepsovat a konfigurovat (na zaklade
> dokumentacie k projektu).
>
> Moja otazka znie, ci takto vygenerovany a pripadne neskor uzivatelom
> upraveny/vylepseny kod musi byt GNU/GPL. Pytaju sa ma nato uzivatelia
> a ja som si nie celkom isty co im mam/mozem povedat.

Pokial uzivatelia si chcu s "PHP kodom" len uzivat, moze im to byt jedno.
Pokial ho chcu dalej distribuovat, tak je ich otazka na mieste.

Ahoj.

| Marcel Telka   e-mail:   marcel na telka.sk  |
|                jabber:   marcel na jabber.sk |