[linux] GNU/GPL PHP aplikacia a jej komercne pouzitie

Čtvrtek Duben 3 08:45:29 CEST 2003

-> > > Som autorom GNU/GPL PHP aplikacie, ktora sa sklada z dvoch casti:
-> > >
-> > > 1. PHP skriptu, ktory vygeneruje na zaklade uzivatelovych vstupov
-> > >    nejaky PHP kod.
-> > > 2. PHP triedy (class).
-> > >
-> > > Vygenerovany PHP kod sa spusta s pomocou uvedenej PHP triedy. Da sa
-> > > samozrejme este lubovolne vylepsovat a konfigurovat (na zaklade
-> > > dokumentacie k projektu).
-> > >
-> > > Moja otazka znie, ci takto vygenerovany a pripadne neskor uzivatelom
-> > > upraveny/vylepseny kod musi byt GNU/GPL. Pytaju sa ma nato uzivatelia
-> > > a ja som si nie celkom isty co im mam/mozem povedat.
-> > Na vygenerovany kod sa uz nevstahuje licencia GNU/GPL (kompilator gcc je
-> > taktiez GNU/GPL, no co s nim skompilujes uz nie). Ale kedze pises ze
-> > generovany kod pouziva PHP triedy, ktore su pod GNU/GPL a logicky je to
-> > sucastou vysledku, tak aj vysledok ako taky by mal byt GNU/GPL.
->
-> Takze z titulu vygenerovania ako vystupu aplikacie nie je nutne GNU/GPL
-> zachovat, ale z titulu toho, ze k svojmu behu potrebuje GNU/GPL kniznicu
-> (PHP triedu), musi byt aj vysledna aplikacia pod GNU/GPL.

ano, tak to chapem ja. keby si vsak tu kniznicu zverejnil pod LGPL, uz ich
aplikacia nebude musiet byt pod GPL.

-> Je tato uvaha spravna?
->
-> Pokial ano, tak mam problem. Mojim cielom je, aby uzivatelia mohli
-> pouzivat moju PHP triedu vo svojich closed-source projektoch a iba
-> v pripade, ze do nej spravia modifikacie museli zverejnit zdrojaky.

zverejnit zdrojaky musia len vtedy ked to budu sirit dalej a len tomu komu
poskytnu binarku.
takze ak sa dodrzi tato specialna podmienka, nevidim problem.

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines.