[linux] logrotate nefunguje :-(

Novikmec Jozef Novikmec na leciva.cz
Pátek Duben 4 10:02:09 CEST 2003

Caf,

> Ahojte,
>
> na konci prilozim vypis mojho logrotate.conf,
> ale logy sa mi aj tak "nerotuju".
>
> V crone mam nastavene logrotate aby sa spustalo denne.
>
> Mam chybu v konfigu, alebo co mam este ocekovat?

podla mna ze nemoze kombinovat weekly a size. Cez size povies aby sa
zrotoval ak ma 500k, a potom chces aby sa rotoval aj tyzdenne. Aj ked sa to
da, myslim ze to nepotrebujes:-).

Co znamena ze to nerotuje. Niektore aplikacie si pri spusteni otvoria log, a
do toho potom zapisuju. Ked im ale zrotujes ten log subor, logrotate to robi
tak, ze dany log premenuje a vytvori novy. Tvoj proces ma ale otvoreny stale
ten stary, aj ked je uz premenovany, takze stale zapisuje tam. V takomto
pripade musis ten proces restartnut. kill -HUP proces v postrotate a bude
vsetko v poriadku.

Ak ten proces nemozes restartovat, (napr. squid ktory dlho nabieha) existuje
este metoda copy-truncate v logrotate, a ta potom rotuje tak, ze dany log
skopiruje pod novym menom, a ten stary len "vyprazdni" cize truncatne, ale
jeho filedescriptor zostava ten isty, takze proces zapisuje do toho isteho
suboru.

Takze rozhodni sa co budes pouzivat.