[linux] Je potrebny fsck.ext3 ?

Jozo M. jomasw na host.sk
Pátek Duben 4 13:09:17 CEST 2003

> -> Mam RH 8.0 a MDK 9.0. Oba su nainstalovane na ext3 particii (nie na
jednej).
> -> Ked systemy nespravne vypnem, kontrola diskov je robena pomocou
> -> zurnalu pri inicializacii modulu ext3 a aj pomocou fsck.ext3 - co je
podla
> -> mna len skopirovane fsck.ext2 a zbytocne to predlzuje dobu startu.
>
> nie a nie. po prve mal by to byt link po druhe kontrolovat disk to ma v
> pripadoch ak bol filesystem mountovany privelakrat alebo uz velmi davno
> (oboje nastavis cez tune2fs).

MDK 9 - nie je to link - je to skopirovany ten isty subor pod inym menom.
filesystem mountovany privelakrat -- to nebol
velmi davno -- to nebol
proste resetnem tvrdo pocitac a idu obe kontroly.

> -> Nestacilo by, keby som urobil miesto fsck.ext3 link na /bin/true,
> -> ako je to v pripade systemu reiserfs ?

 nie, je to zly napad - vzdy sa moze stat chyba, zurnal nezurnal.
sak zurnal ruci ze sa filesystem nezosype, (teda aspon info o vlastnikoch a
pravach
suborov - teda nemyslim data ale s tymi mi moc ani fsck nepomoze)