Fw: [linux] HTB Traffic control - Nejde....

Kocur kocur na zsvak.sk
Pátek Duben 4 15:11:28 CEST 2003

no..
ja som mezdicasom este pozeral na internete...
z celeho toho konfigurovania a vetvenia som to pochopil asi takto...
musi existovat subor ethX , aby script vedel ktory adapter ma ovladat...
(mozno by tam mohlo byt aj ppp, alebo nieco ine )

potom si suborom ethX-1.root urcim zakladnu vetvu (vetva, teda jej ID sa
urcuje nazvom suboru (cisl. 1,2,3,,,.))
v ktorej si urcim zakladne obmedzenia a pravidla, ktore chcem pouzivat...

dalej si vo vetve spravim podvety napr.
ethX-1:(cislo_podvetvy).(identifikacny_nazov)
v tychto podvetvach si urcim parametre, ktore potrebujem...pravidla ktore
potrebujem..
RATE= mi urci rychlost pre podvetvu (zrejme min. garantovanu)
CEIL= maximalnu moznu rychlost, ktorou moze ist dana podvetva, ak je to
mozne, teda ak je "volna linka"
RULE= pavidlo podla ktoreho sa bude obmezovat traffic -( dalsie infos
ohladne tohto su pochopitelne aj z EN navodu )
a potom su tam este neake dalsie parametre, ktore este poriadne neviem na co
sluzia...

sucet prenosovych kapacit v podvetvach ( parameter RATE ) nesmie byt vacsi
ako uvedeny v zakladnej vetve...
..cize tak ako si popisal ty v bode 1....
to ze v podvetve 1:30 nemam uvedeny ziaden filter (v conf_filey) by podla
navodu pre htb.init malo znamenat to
ze pod nu budu spadat vsetky "ostatne data", ktore nespadaju pod
predchadzajuce podvetvy..
to ze mozem obmedzovat len odchadzajuci trafic je mi jasne...

podla mna ked si spravim jednu zakladnu vetvu,
tu obmedzim na 256Kbit
ako pravidlo jej dam nech mi chcekuje secko co pojde z local na inet...(teda
Internet eth0)
tak by to tak malo aj robit... a ak budem posielat neaky subor na externy
FTPserver,
tak by nemal ist vacsou rychlostou ako 256kbit.... ale ide...
a neviem preco...

(alebo som to ja cele zle pochopil.....)

takze hrat sa z konfigurakmi a neakymi dalsimi pravidlami  je teraz uuuplne
zbytocnee...