[linux] OT: Nastroje na preklad DocBookovych dokumentov do inych jazykov

Matej Pivoluska pivoluska na matfyz.cz
Sobota Duben 5 19:54:27 CEST 2003

Caute,

rad by som sa Vas spytal, ci niekto nepoznate nejaky pouzitelny nastroj na
preklad docbookovych dokumentov (mozno aj vseobecne - xml dokumentov) do
inych jazykov. Nieco ako kbabel pre po-subory.

Na nete som nasiel jedine program Rosetta
(http://www.irule.be/bvh/c++/rosetta/), ktory sice splna moje predstavy
ideovo, ale nie je pre mna pouzitelny, lebo sa nesprava priatelsky k entitam
(&jaSomEntita;) -- uplne ich ignoruje, vynechava ich.

V podstate by mi stacil skriptik, ktory by zakomentoval povodny obsah kazdeho
elementu a xmlko sformatoval do podoby vhodnej pre rychle vpisovanie
prelozenych casti, a nenahneval by som sa, keby si ten program dokazal
vyrobit aj nejaky slovnik z uz prelozeneho dokumentu, ktory by sa dal
aplikovat na novu verziu, aby som rychlo dokazal spravit preklad noveho
dokumentu, keby sa zmenila napr. len par odstavcov. (Tie by oznacil ako TODO
alebo nejako obdobne, aby sa v tom dalo rychlo preskakovat.

Som lenivy, nechce sa mi to pisat od piky, preto ak ste o takom niecom
 poculi, ci nebodaj to aj pouzivate, budem rad, ak sa o to so mnou podelite.

mP

PS: Google -- moc som toho vygooglit nevedel, lebo ak som zadal k docbooku
slovo translate, dozvedel som sa o vsemoznych nastrojoch, ktore prevadzaju
docbook do vsemoznych formatov, ale na prekladanie som nenasiel nic.

--
Matej Pivoluska (mP)
Charles University in Prague