[linux] OT: SPOLUPRACA (mozno) - KOMERCIA (mozno nie)

Ján Kostial alfatrade na szm.sk
Úterý Duben 8 14:19:02 CEST 2003

Ahojte,

rozhodol som sa (ako aj niektori ini ...),
vytvorit ekonomicky system pre Linux.

Tento system, by mal pokryvat bezne agendy maleho a stredneho podnikatela.
Na zaciatok by stacilo toto:
Uctovnictvo - jednoduche i podvojne, DPH, fakturacia,
pohladavky a zavazky, pokladna, banka, ...
Sklady - prijem, vydaj, inventury, cenotvorba, objednavky, rezervacie, ...
Postupne by sa system rozsiroval:
Majetok - drobny, investicny, leasingovy, odpisy, ...
Registracne pokladne (fiskalne moduly), Mzdy, Kniha jazd, ...

V pozadi by mal bezat nejaky databazovy server (MySQL, Postgress, Firebird ?) a PHP.
Na strane klienta si predstavujem internetovy prehliadac (platformova nezavislost - pokial mozno...).

Teraz moja dolezita myslienka:

MYSLIM SI, ZE SA EKONOMICKY SOFT NEDA VYVIJAT UPLNE NEKOMERCNE.

Taky software treba testovat - bez nasadenia v praxi sa to neda.
A najdite mi firmu, ktora zacne pouzivat software, ktory je sice zadarmo,
ale bez akychkolvek zaruk:
- je ten soft vobec funkcny ?
- ako sa to instaluje ?
- komu zavolat ak mam problem ?
- kto mi pride zachranit data, ak sa nieco pokazi ?
To je len par otazok, ktore ostanu nezodpovedane ...

Moj ciel:
Chcem dat dohromady team, ktory vytvori ekonomicky system pre Linux.
System bude zivy - vyvojovy team bude opravovat chyby, poskytovat technicku
podporu pre klientov, sledovat legislativne zmeny a podla toho system upravovat.

Podotykam, ze o isty druh komercie musi ist, lebo na takom projekte je vela
prace a po case by sa vytratila motivacia. Treba najprv vytvorit nieco funkcne - jadro,
potom najst nejake firmy, ktore su ochotne si to nechat implementovat - napr. za bezplatnu
udrzbu. A potom ladit a zlepsovat a rozvijat a hladat dalsich klientov...
Ta komercia by sa mohla tykat bud predaja softu, alebo poskytovania suvisiacich sluzieb.
Na tom sa musi dohodnut zostaveny vyvojovy team.

Ja osobne sa zivim dodavkami informacnych technologii (HW, SW, siete, servis, ...)
uz desat rokov a mam jasnu predstavu, co od toho softu ocakavam. Prisiel som do styku
so systemami MRP, ABRA od AKTISu, Money (S3 i 2000) od CiglerSW, SOFTIP, ...

Hladam teda do teamu ludi, ktori zmyslaju podobne a chceli by sa podielat na vyvoji.
Team by malo tvorit cca 5-6 ludi, max 10 ?
Existuje jasna predstava, o funkcionalite a vlastnostiach systemu,
vsetko ostatne je otvorene.

Moj kontakt:
lucky62 na szm.sk

Tesim sa na spolupracu.