[linux] Knoppix

Matej Pivoluska pivoluska na matfyz.cz
Úterý Duben 8 20:46:41 CEST 2003

Dňa Ut 8. Apríl 2003 12:34 Martin Hudec napísal(a):
> Mno IMHO nex skusi najprv Knoppixa, ci mu vobec linux ako taky vyhovuje.
> Teraz nejde o slovencinu :). Ponevac keby siel natvrdo instalovat a zistil
> by, ze mu Linux nevyhovuje, tak silne pochybujem, ze by ho zvladol dat prec
> bez straty windows :), kedze predpokladam je len bezny Windows uzivatel.

Vcera som skusal Knoppix a bol som ohureny, co to vsetko dokaze, sak ten ma
nejaky kombajn s teplomerom, ze "Auto configuring devices" a to, co kedysi
trvalo rucne nastavit tyzden, to on zvladne za par sekund ;-).

BTW: Da sa spravit v Knoppixe nejako jednoducho take nieco, ze LILO sa zapise
normalne na disk, Knoppix sa bude bootovat z CD (pomocou LILA) a LILO mu
rovno preda parametre, ze nech ako disk s home adresarom primountuje loopback
tamten subor, co je ulozeny na Windowsovom disku? Tu ide o to, ze chcem mat
nieco nativne, na com poriadne funguje aj chmod, symlinky, hardlinky bez
toho, aby som co najmenej zasahoval do struktury disku.

Mame taku prednasku na skole, ktora sa vola "Uvod do UNIXu" (ja by som to
pomenoval "Programujeme v Bournce shelli a nadavame na niektore OS), a toto
by vyriesilo starosti niektorych prvakov. Proste na to, aby si testovali
svoje skripty si ten Linux zatial nemusia vobec instalovat, a ked budu mat
cas po skuskach, tak si ho asi aj tak nainstaluju. A Knoppix na tento ucel
podla mna staci.

PS: Ja viem, RTFM, ale ak ste to niekto vyriesili, prosim, ospravedlnte moju
lenivost a napiste mi o tom, prooosiiim... ;)

mP

--
Matej Pivoluska (mP)
Charles University in Prague