[linux] kde mam 1gb ram ?

Peter Mikeska mikeska na alcatel.sk
Středa Duben 9 09:48:33 CEST 2003

Hello Matus,

Wednesday, April 9, 2003, 8:40:58 AM, you wrote:

->>   mam na jednom stroji giga ramky a ked kuknem do top, tak tam je
->>   skoro giga pouzitej a dakych 15mb volnej. som z toho trosku paf, co
->>   to vlastne ukazzuje, lebo nei su tam procesy ktore by zrali ramku.
->>   je to len nejako alokovane alebo ako ? je daky sposob ako freeup
->>   pamet na linuxe ?

MfU> ved to tam mas napisane: 608336K buff - takze 600MB zaberaju diskove
MfU> buffery. to je slusne. Linux na rozdiel od niektorych pseudo operacnych
MfU> systemov vyuzije vsetku pamat na co sa da, za ucelom zvysenia vykonu.

MfU> skus program 'free', ten ti to povie krajsie...
MfU> hlavne sa necuduj ze pamate oznacenej ako 'free' je malo. Tu naozaj treba
MfU> len zriedkavo. diskove buffery sa daju rychlo uvolnit, ale ked je vela ram,
MfU> bol by hriech ju na nieco nevyuzit.

thnx, hned som mudrejsi ;) to vies odchovanci na winbloze obcas
nechapu ;))
miki

--
Best regards,
 Peter                            mailto:mikeska na alcatel.sk