[linux] OT: RAID1 na Sun - rada skusenych

Martin Kavec martin.kavec na uku.fi
Středa Duben 9 13:51:42 CEST 2003

Ahojte,

hned na zaciatku sa ospravedlnujem za OT, ale zatial sa mi nepodarilo v Sun
konferencii ziskat nejaku odpoved na moj problem. Viem, ze v tejto
konferencii je vela ludi s kvalitnymi a rozsiahlymi informaciami nielen o
Linux-e, tak by som prave tychto ludi chcel poprosit o nazor.

Mam admin-prava (len preto, ze ostatny kolegovia su M$ addicted) na Utra10
workstation so Sparc procesorom a Solaris 9. Asi pred mesiacom som vymenil
hdd a pridal este jeden, identicky, na sekundarny IDE (tiez som bol
prekvapeny, ze nie SCSI) a hodil som ich na RAID1. Bol to moj prvy pokus s
RAID vobec, ale po precitani Sun dokumentacie, som to zvladol. System bezal v
pohode viac ako mesiac, v logoch som nenasiel ziadne problemy. Az minuly
utorok som nasiel v log-u, ze kernel najskor nemohol z disku citat a asi po
minute ani zapisovat a vsetky zrkadlene particie boli v stave "Need
maintanence". Odpojil som jednu mirrorovanu particiu a umount-ol a chcel som
na nej zkontrolovat fs. System vsak hlasil, ze zariadenie neexistuje. Ani
"format" (mal by vylistovat vsetky instalovane disky) disk nenasiel. O 24.00
som system zhodil a zapol az o 6.00. Na moje pocudovanie, disk bol rozpoznany
a aj format o rozpoznal. Pokusne som checkol fs na jednej particii - bez
chyb. Postupne som vsetky mirrorovane particie od-mirr. a zase mirr. a po
autosynchronizacii system/mirror bezi bez problemov.
	V problematickom case, ked sa na disk nedalo r/w, nebol nikto lognuty.
Servery tam nebezia ziadne, maximalne cron (ten este zkontrolujem).
	Disky, ktore som vymenil, maju identickeho vyrobcu ako povodny, ATA/rpm ako
doporucuje Sun. Jedine co som vedome riskol, je velkost. Sun doporucuje 20GB
a ja som tam dal 40GB. System som mal ale otvoreny a po asi 6-hod prace a
1-hod synchronizacie RAID1 som necitil, ze by sa jeden, ci druhy disk viac
hrial. Ani pri instalacii Solaris 9 neboli problemy s rozpoznanim diskov.

Takze, otazka a prosba na skusenych, ci si s tym mam robit tazku hlavu, alebo
to bol iba 1. April?
:)

Este raz dik za pomoc a prajem pekny den.

Martin