[linux] EIS - aky programatorsky nastroj

Jan Kostial alfatrade na szm.sk
Středa Duben 9 23:57:38 CEST 2003

Chcem rozpútať malú diskusiu o vhodnosti rôznych programátorských nástrojov pre vývoj Ekonomického Informačného Systému (EIS). O tomto zámere som vás informoval (Subj.: SPOLUPRACA - KOMERCIA) a dosť vás to zaujalo.

V otázke, aký programátorský nástroj sa na vývoj použije, nemám zatiaľ jasno. Považujem to ale za kľúčovú otázku. Nechám si v tom poradiť. Požiadavka je, aby to chodilo v Linuxe aj Win (klient aj DBserver).

Skúsme vymenovať možnosti:
1. JAVA
2. PHP - HTML
3. PERL
4. PYTHON
4. Kylix + Delphi (čiastočná prenositeľnosť kódu)
5. C, C#, C++, gcc
6. ... máte lepší typ?
(Toto ste videli ? http://www.gnu.org/software/gnue/project/what.html)

Ja by som zvolil Kylix, predpokladám, že sa nájde veľa použiteľných free komponentov.
Prenos do Delphi by tiež mohol byť schodný.
Viacerí sa prikláňajú k Jave. Použiť by sa dalo aj C++ s nejakými knižnicami
komponentov.

DB server:
1. MySQL
2. FireBird + InterBase
3. PostgreSQL (existuje verzia pre Win?)
4. SAP
5. IBM DB/2 (tuším je free)
6. SYBASE
7. ...

Na týchto adresách sú nejaké informácie o databázach:
http://freshmeat.net/articles/view/426/
http://freshmeat.net/articles/view/307/
http://freshmeat.net/articles/view/305/

Prikláňam sa k MySQL (podľa referencií, ktoré som čítal).
Ale už mi aspoň dvaja ľudia napísali, že radšej PostgreSQL ako MySQL. (?)

V prípade, že sa ako programovací nástroj zvolí Delphi (Kylix),
možno bude lepšie použiť FireBird (InterBase).

Aký je Váš názor?

Ján Koštial.