[linux] EIS - aky programatorsky nastroj

Martin Kyrc kyrc na intrak.sk
Čtvrtek Duben 10 00:44:11 CEST 2003

Ahoj,

> V otázke, aký programátorský nástroj sa na vývoj použije, nemám zatiaľ jasno.
> Považujem to ale za kľúčovú otázku. Nechám si v tom poradiť. Požiadavka je, aby
> to chodilo v Linuxe aj Win (klient aj DBserver).
>
> Skúsme vymenovať možnosti:
> 1. JAVA
+ existencie viacerych kvalitnych free vyvojovych nastrojov
+ silny jazyk pre projekty vacsieho charakteru
+ nezavislost od OS
- robustnost - velky zrac HW

> 2. PHP - HTML
- nevhodnost na velke projekty (tohto typu)
- front-end cez browser - nie velmi uzivatelsky prijemne prostredie; cim
viac browserov, tym viac problemov;...

> 3. PERL
? (nemam osobnu skusenost pre tento typ aplikacii)

?

> 4. Kylix + Delphi (čiastočná prenositeľnosť kódu)
- na tu prenositelnost by som sa az tak nespoliehal - dost nepouzitelne
- da sa tom nieco seriozne vyvijat? (subjektivna skusenost)

> 5. C, C#, C++, gcc

C/C++
+ co sa tyka vhodnosti jazyka C/C++ na podobny typ aplikacii, nie je sa
o com bavit -> OK
+ maly zrac HW
+/- moznost ciastocne portovat na viacero platforiem (mozno keby sa
pouzila nejaka vhodna graficka kniznica...)
+ vhodnost pre linux aj win
+ Anjuta, KDEStudio, vim :)

C# = Java od M$ :)

gcc = kompilator, nie programovaci jazyk

> Viacerí sa prikláňajú k Jave. Použiť by sa dalo aj C++ s nejakými knižnicami
> komponentov.
To by slo. Vyhodou Javy je bezproblemova prenositelnost, no nevyhodou su
vyssie HW naroky. Vyhodou C su male HW naroky, no nevyhodou
prenositelnost.
Vyber si... ale asi tu Javu, pokial sa nenajde vhodna (spolocne
pouzitelna) kniznica pre lin a win.
:)

> DB server:
> 1. MySQL
+ rozsireny a velmi pouzivany typ DB
+ free
- transakcie, storovane procedury (velmi potrebne pre takyto typ
aplikacii)
+ rychlost, ale to je na ukor ^^ a nie prylis dolezita vec pre takyto
typ aplikacii
? myslim, ze pre win nie je free

?
> 3. PostgreSQL (existuje verzia pre Win?)
+ rozsireny a velmi pouzivany typ DB
+ transakcie, storovane procedury
+ free
? licencia win

> 4. SAP
? nie je SAP manazersky system? Je to aj DB?

?
> 6. SYBASE
? licencia

> Prikláňam sa k MySQL (podľa referencií, ktoré som čítal).
> Ale už mi aspoň dvaja ľudia napísali, že radšej PostgreSQL ako MySQL. (?)
Hlavnym dovodom preco nie MySQL, ale PostreSQL je fakt podpory
transakcii v PostgreSQL. Pokial neches riskovat 100% konzistenciu
databazy a pripadnu stratu udajov, tak je NUTNOST pouzit takyto typ DB.
(pravdu povediac, pouzivam aj-aj, a este sa mi NIKDY nestalo, aby som
mal problem s MySQL kvoli nepouzivaniu transakcii... klop, klop ;)
K inym typom DB nemozem  reagovat, pretoze nemam velke osobne
skusenosti.

--
                                                         \ /
                                                       /\ o -

	"Jak mam vedet, jestli to chodi? To je smysl betatesteru.
Ja to jenom napsal."
		-- Linus Torvalds