[linux] EIS - aky programatorsky nastroj

Marek Grac xgrac na informatics.muni.cz
Čtvrtek Duben 10 13:21:34 CEST 2003

Radamsava,

On Thu, 10 Apr 2003, Juraj Bednar wrote:

> MySQL nevedelo transakcie pred dvoma rokmi. Uz vie.
>
> Ale ako som spominal, treba to nakodit db independent. Tak sa to moze
> skalovat od postgresu pre jedndouchsie veci po orachel (can't break it,
> can't break in) pre giganticke podnikove systemy :).

Ja by som sa v kazdom pripade rozhodol pre nejake rozumne SQL, priznam sa
ze sa mi najviac paci oracle (aj ked ten je na nieco takto male prilis
velky a drahy), takze asi postgresql. V kazdom pripade potrebujes nieco,
co zvlada minimalne transakcie a cudzie kluce (FK). V rychlosti ma urcite
navrch Mysql (pri rozumnych velkostiach DB), ale v tomto pripade by to
nemal byt problem.

V kazdom pripade nesuhlasim s jurajom s tym, ze to je potreba kodovat
nezavisle na databaze. Toto by malo zmysel pokial by si mal niekolko
funkcne porovnatelnych DB strojov, co nemas. V kazdom pripade by bolo
vhodne stavat takuto aplikaciu na DB stroji (constraint, trigger) a mat
len tenkych klientov, kludne aj vo viacerych jazykoch, grafickych ci
textovych.

marx,