[linux] DHCP a Linux

Marcel Telka marcel na telka.sk
Čtvrtek Duben 10 15:15:38 CEST 2003

Napísané dňa 2003.04.10 15:02, (autor: Marian Cavojsky):

> da sa
> som
> iba
> ping
> meno_stroja.
>
> Ak pouzivate BIND ako DNS server, tak budete potrebovat dhcp verzie 3
> vytvorit automaticku aktualizaciu BIND databazy.

Mr. Cina pisal o tom, ze DHCP server je WinNT, takze nieco ako "dhcp
verzie 3" asi nehrozi. Alebo to bolo o cisle verzie DHCP na WinNT? A
tiez na tom serveri by bol asi mierny problem s bindom (kedze sa jedna o
WinNT).

Pokial taketo pingovanie (ping meno_stroja) funguje vzajomne medzi
Windows strojmi, tak pravdepodobne mate na sieti aj nejaky DNS server,
ktory tie mena prevadza (meno_stroja -> IP). Treba povedat linuxu, aby
pouzival ten DNS server.

Ak DNS server nemate, tak sa da spravit staticky prevod mien na IP
adresy v subore /etc/hosts na linuxe. To vsak vyzaduje, aby DHCP server
prideloval staticke IP adresy tym Win staniciam.

| Marcel Telka   e-mail:   marcel na telka.sk  |
|                jabber:   marcel na jabber.sk |