[linux] DHCP a Linux

Čtvrtek Duben 10 15:26:29 CEST 2003

-> > > ked sme uz pri tom DHCP, tak by som sa aj ja rad nieco spytal. Ked sa
-> > > Linux stroj pripoji do Win siete, kde je DHCP server WinNT, da sa
-> > > nieco nastavit na tom Linux stroji (pripadne na tom servery), aby som
-> > > pocitace v tej Win sieti dokazal z toho Linux stroja "pingnut" aj iba
-> > > pomocou mena pocitaca?

-> > > Ked dam ping na IP adresu, tak to ide bez problemov. Ked dam ale ping
-> > > meno_stroja, tak ako odpoved dostanem: ping: unknown host
-> > > meno_stroja.
-> >
-> > Ak pouzivate BIND ako DNS server, tak budete potrebovat dhcp verzie 3 a
-> > vytvorit automaticku aktualizaciu BIND databazy.
->
-> Mr. Cina pisal o tom, ze DHCP server je WinNT, takze nieco ako "dhcp
-> verzie 3" asi nehrozi. Alebo to bolo o cisle verzie DHCP na WinNT? A
-> tiez na tom serveri by bol asi mierny problem s bindom (kedze sa jedna o
-> WinNT).

Windowsacke DHCP pokial viem vedia posielat dynamicke updaty bindu.
Ale je zase dost mozne ze tam dns server nebezi alebo nie je nakonfigurovany
aby ich akceptoval.

-> Pokial taketo pingovanie (ping meno_stroja) funguje vzajomne medzi
-> Windows strojmi, tak pravdepodobne mate na sieti aj nejaky DNS server,
-> ktory tie mena prevadza (meno_stroja -> IP). Treba povedat linuxu, aby
-> pouzival ten DNS server.

tiez je dost mozne ze windows masiny pouzivaju nie DNS ale WINS pripadne
nejaku NetBIOS slusbu na prevod medzi IP a menom stroja.

-> Ak DNS server nemate, tak sa da spravit staticky prevod mien na IP
-> adresy v subore /etc/hosts na linuxe. To vsak vyzaduje, aby DHCP server
-> prideloval staticke IP adresy tym Win staniciam.

Ja zase odporucam vo windows masine si pozriet nastavenie tcp/ip, konkretne
DNS, ktora z moznosti je pravdiva.

Potom by sa iste dal nakonfigurovat bud linux na pouzivanie windows DNS
servera alebo DHCP server na posielanie updatov DNS serveru.
Save the whales. Collect the whole set.