[linux] Re: EIS - aky programatorsky nastroj - sumarizacia

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Pátek Duben 11 00:43:19 CEST 2003

Ahoj,

> Juraj Bednar tvrdil nieco ine, ja tomu sice uplne neverim, ale on nezvykne
> hovorit nezmysly.

ale zvyknem. Kazdopadne aplikacny server sa da aj skompilovat (gcj). Ked
uz ide o rychlost. Ono ale nie je problem ani tak s rychlostou, ako s
pamatou. Predsalen garbage collector nie je vzdy idealne riesenie.

> Co sa tyka rychlosti/vykonnosti Javy, z mojich skusenosti
> je najkritickejsou oblastou start VM a pamatove naroky. App. su sice pomalsie
> ako v C ;-), ale ta rychlost je este unosna. Ta pamat je vsak kriticka, lebo
> ak zacne swapovat...

ano, pamate to papka vela.

> [...]
> kontroverzny jazyk, nie kazdy si s nim rozumie, pre niekoho je to sypany caj
> (pre jeho zlozitu syntax, ktora sice minimalizuje pocet uderov do klavesnice,
> ale na citavosti kodu to moc nepridava, a ak chce byt kod napisany putavou
> formou, tak sa aj tak nevyhneme mnozstvu doplnujucich komentarov. Zato kod
> pythonu je takmer samopopisny (netvrdim vsak, ze dobra dokumentacia nie je
> potrebna, ale urcite netreba tolko vysvetlujucich komentarov ako pri Perle,
> aby clovek po dvoch tyzdnoch vedel pochopit, o co vlastne kraca v tom jeho

perl mam rad :).

> Klient/GUI: PyQT, PyGTK, PywxWindows,... tych by bolo. S konektmi do db tiez
> nie je problem, a veci na sietovu komunikaciu tiez existuju.

hej, len to PyQT a PyGTK nie je poriadne v ziadnej distribucii, vzdy to
treba hakovat. Teda aspon Mandrake a Debian, co som skusal. Cize clovek
skonci pri tom, ze si to musi sam instalit.

> K tomuto som sa uz vyjadril, dokonca na to vznikla (az) jedna kladna reakcia,
> tak neviem, preco to uniklo ;-)

no, toto povazujem snad za jasnu vec. V sucasnosti ekonomicky system,
ktory nema trojvrstvovu architekturu zakape takmer okamzite.

> Ano, ved fantazia nie je nicim obmedzena.
>
> ...dobre navrhnuty modularny model, ktory bude mat dobre navrhnute komunikacne
> interfejsy. Videl som par patternov, pomocou ktorych by sa to podla mna dalo
> implementovat (dohoda: Najprv sa pojdem kuknut do kniznice na nazov
> knizticky, aby som nestrielal jej nazov a autorov).

Jedna rada. Najprv si zoberte papier a pero alebo nejake modelingove
nastroje a vsetko si navrhnite. Poriadne.

Vhodne je, ak autori maju s programovanim uz nejake skusenosti, inac to
moze dopadnut velmi zle :).

Nevrhajte sa na kod hned (a dufam, ze po tej prvej faze, ked zistite, co
vsetko treba nakodit sa nan vrhnete).

 J.