[linux] Re: EIS - aky programatorsky nastroj - sumarizacia

Matej Pivoluska pivoluska na matfyz.cz
Pátek Duben 11 00:56:05 CEST 2003

Dňa Pi 11. Apríl 2003 00:43 Juraj Bednar napísal(a):
> Ahoj,

> ale zvyknem. Kazdopadne aplikacny server sa da aj skompilovat (gcj). Ked
> uz ide o rychlost. Ono ale nie je problem ani tak s rychlostou, ako s
> pamatou. Predsalen garbage collector nie je vzdy idealne riesenie.

Hmm, to gcj je nezmysel. Realne mi server s pure Javou bezal rychlejsie ako
skompilovany gjc-ckom, proste tomu chybali v tom case (pred pol rokom?)
optimalizacie.

Hlavny problem pri Jave je v tom, ze dlho startuje, ale to by pri serveri az
tak nevadilo, ten nabehne raz a uz si melie, kym nevypadne prud (ak sa
nepouzije daky divny OS).

> perl mam rad :).

Aj ja ho lubim, ale vtedy, ked ho pouzivam ako nahradu za awk ci sed,
uctovnictvo by som v nom osobne programovat nechcel.

> hej, len to PyQT a PyGTK nie je poriadne v ziadnej distribucii, vzdy to
> treba hakovat. Teda aspon Mandrake a Debian, co som skusal. Cize clovek
> skonci pri tom, ze si to musi sam instalit.

Vsak od toho je tu tak komercna stranka veci.

> Jedna rada. Najprv si zoberte papier a pero alebo nejake modelingove
> nastroje a vsetko si navrhnite. Poriadne.
>
> Vhodne je, ak autori maju s programovanim uz nejake skusenosti, inac to
> moze dopadnut velmi zle :).
>
> Nevrhajte sa na kod hned (a dufam, ze po tej prvej faze, ked zistite, co
> vsetko treba nakodit sa nan vrhnete).

Mam taky dojem, ze sa vzal tento mailing-list a prva faza zacala uz v nom. ;-)
Aj ja by som radsej cim skor videl kopu papierov s rozumne nakreslenymi uml
diagramami. Myslim, ze nehrozi, zeby sa to zacalo kodit ad-hoc.

--
Matej Pivoluska (mP)
Charles University in Prague