[linux] Re: EIS - aky programatorsky nastroj - sumarizacia

Martin Kyrc kyrc na intrak.sk
Pátek Duben 11 02:20:47 CEST 2003

Dňa Pi, 2003-04-11 at 00:46, Matej Pivoluska napísal:

> Mohol by si, prosim, viac rozvinut tuto myslienku?
> Celkom som to asi nepochopil co vsetko myslis pod pojmom vhodne "utility", ale
> nebolo by jednoduchsie mat zdokumentovane api + dat k dispozicii idlka, aby
> sa mohli bavkat aj 3rd party.
> Nemyslim si, zeby xml nejako vyrazne napomohlo otvorenosti systemu pre priamu
> integraciu 3rd party utilitiek do systemu, ale mozno nemam pravdu.

Nemal som na mysli nic konkretne. Este je priskoro hovorit o niecom
takom, kedze este ani tvorcovia nemaju v tom jasno.
Chcel som tymto iba poukazat na to, ze XML je vhodne na relativne
jednoduche definovanie takmer lubovolnej struktury dat (samozrejme, DTD
ma aj svoje nedostatky) a preto je mozne tuto vlastnost vyuzit. Taktiez
existuje vela systemov (bez nutnosti ich vytvarat), ktore dokazu, s
popisom struktury (DTD), pracovat s obsahom XML. Dalsim plus je podpora
XML takmer na vsetkom co ma procesor, pamat, klavesnicu a monitor.
Atd.
Tak preco to nevyuzit?

Netvrdim vsak, ze je to jediny sposob! Vhodne zdokumentovane 'hocico',
co je vo vseobecnosti podporovane, je tiez jednym so sposobov. Priestor
pre tretie strany sa da najst v comkolvek. O tom by sme sa vedeli bavit
do nekonecna...

> Co sa XML tyka, napr. pri exporte/importe dat, tak sa treba radsej vykaslat na
> vlastny format a radsej sa obzriet napr. na OASIS-e po nejakom uz zabehnutom,
> resp. rozbiehavanom standarde a spravit to radsej podla neho.
Nie, vlastny format som nemyslel (ved uz bolo dost vlastnych formatov
isteho nemenovaneho giganta), len som xcel poukazat na vhodnost pouzitia
XML pri prenose dat. Netvrdim ze XML je jedinym moznym riesenim. Urcite
existuju aj ine sposoby, no XML je jednym zo sposobov, ktory ma
buducnost. Urcite treba uvazovat nad existujucimi/pripravovanymi
formatmi.

Mojim prispevkom som chcel len naznacit oblasti v ktorych by bolo mozno
vhodne pouvazovat o pouziti XML. Nie som zastancom toho, aby sa XML
pchalo vsade, to vobec nie! Su vsak oblasti kde je vhodne, ho pouzit.

Howk dohovoril som :).

--
                                                         \ /
                                                       /\ o -

	Mezi zakladni, verejnosti nejznamejsi distribuce, patri tyto:
* Blondian - jadra tridy public - neprilis bezpecne a stabilni, proto se
  casto preinstalovavaji, takze dlouhodobejsi vyuzivani systemu
neprichazi
  v uvahu
* Brunetware - jadra tridy romantic - stabilni a jedny z
nejbezpecnejsich
* Red Head - jadra sadistic a odvozena - velmi variabilni, zalezi na
  administratorovi, k jakemu pouziti bude nakonfigurovana, proto i
  bezpecnost je relativni
* Free Black - jadra free - slouzi predevsim jako skolni nebo firemni
  servery, takze ziskat konto neni zadny problem