[linux] Re: EIS - aky programatorsky nastroj - sumarizacia [long]

M.F. PSIkappa psi na talker.sk
Pátek Duben 11 02:24:53 CEST 2003

Zdravim,
povodne som sa sice do tohto tu nechcel zapajat ale neda mi to, hlavne ked
si spomeniem na otrasne statistiky, ktorymi nas strasili na softwarovom
inzinierstve...

Vacsinou pri serioznych enterprise rieseniach typu ekonomicky informacny
system (komplex urcitych podsystemov) sa zacina s vyberom metodologie a
metod a potom z toho sa to odvija dalej.
A dalej sa postupuje analyzou, navrhom, implementaciou, testovanim a tak
dalej... v niektorych metodologiach aj podrobnejsie...

Cize vyber DB, programovacieho jazyka a takychto veci je az v neskorsich
fazach.

Urcite sa zamysli nad pouzitim trojvrstvej architektury a dobre je uz pri
navrhu mysliet na modularitu a parametrizovatelnost. Vsetko rozdelit na
podsystemy, moduly, objekty, a ak sa to da tak im zabezpecit urcitu
nezavislost.

A teraz k veci:
1. Je jedno absolutne v com to napises, ak raz bude v narvhu, ze dany
modul musi mat taketo a taketo vlastnosti a musi pouzivat taketo rozhrania
a volania, tak si to uz implementator-programator moze napisat trebars aj
v eiffely.
2. Prisne musia byt oddelene data, od logiky a od prezentacnej vrstvy.
Tusim sa tomu nadava MVC model.
3. Snaz sa byt databazovo nezavisly, v podstate ti staci hocijaka DB s
plnou podporou ANSI ISO-SQL92.

V podstate mozes uplatnit asi len 2 metodologie, sialenosti typu MERISE
neratam:
a) SSADM - strukturovany pristup
b) OMT2 - objektovy pristup

Nechcem tu citovat veci zo softwaroveho inzinierstva o tom ako sa robia
projekty a tak dalej. Len dufam, ze vies do coho ides a ze s tym uz mas
ako take skusenosti. Najskor musis mat vsetko v diagramoch a v
dokumentacii a az potom zacat kodit.

Zaklad by mal byt v C/C++ alebo java. Urcite taketo nieco cele sa neda
napisat v Perli alebo Pythone, to su proste jazyky urcene k inym veciam a
hlavne mensieho rozsahu. Ak sa pozries na Zope, tak jeho autori ti to
potvrdia, proste ak projekt prerastie urcitu velkost, treba ho prepisat
bud do C++ (ako napr. scribus) alebo do javy.

Inak s Pythonom a vhodnymi kniznicami je zabava, pisal som pred rokom soft
co mal byt multiplatformovy s jednoduchou instalaciou a riesil problemy
optimalizacie v ekonomickych procesoch, zvolil som python a dost som sa s
tym natrapil, kym som dosiahol pozadovane vlastnosti a funkcionalitu a ten
kod miestami pripominal list :-)

Skus si pre zaciatok dost presne definovat, co vsetko od toho ocakavas a
pre aku velkost firmy chces to robit.

Ak by som to planoval pre strednu velkost firmy, tak by som zvolil SAPDB,
ale tak by som diskvalifikoval *bsd systemy, kedze sapdb zatial *bsd
oficialne nepodporuje. Ak by som pouzil mysql, tak mam problem pri velkych
firmach, kde by db narastli do urcitych rozmerov, na ktore uz mysql nieje
stavane. Kompromis by bol asi postgreSQL, ale tu uz by sa muselo vazne
optimalizovat, kedze postgreSQL nieje ziaden rychlik.

Uff, nejako som sa rozpisal, takze radsej uz koncim.

--
`)_|_('       PSIkappa
   I k        psi _at_ talker.sk