[linux] Pismo v OpenOffice.org

Zdenko Podobný zdpo na mailbox.sk
Pátek Duben 11 12:44:23 CEST 2003

mior na psg.sk wrote:

> V tom druhom okienku , kde sa zobrazuje nazov pisma, hned na hlavnej ploche
> programu Writer
To "druhe okienko, kde sa zobrazuje nazov pisma" zobrazuje pismo pre
zvoleny styl - jeho nazov vidis v prvom okienku, takze si musis upravit
styl, ak chces zmenit pismo natrvalo. BTW. rovnako je to aj v MS worde.

> V menu Nastroje > Volby > OpenOffice.org > Nahrada pisem, okienko Pismo.
Ta otazkde "Kde?" smerovala na to "Kde ti OO _vnucuje_ Thordale?" a nie
na cast "Kde si Thordale nenasiel" - ja ho tiez na vela miesta a dokonca
ani vo svojom pocitaci neviem najst.

Predpokladam, ze Thordale je nastaveny niekde na velmi nejakej nizkej
urovni OO. Preto sa odporuca pouzivat lokalizovanu slovensku alebo cesku
verziu OO, kde taketo "vychytavky" nie su(nemali by byt).

> Ale kde by som to mohol najst?
http://www.google.com a tam daj hladat "free font download" fontov
dostupny volne k stiahnutiu je na internete obrovske mnozstvo, treba len
ich hladat. Takze nevidim ziadny problem, ak len nie v lenivosti;-)

Ak sa ti bude chciet, tak mozes obdone hladat aj na slovenskych strankach.

> Pouzivam RH7.3, ale vyskusal som to na Mandrake 8.2, vysledok rovnaky...
Co si si vybral to mas - mas "stare" verzie, mas horsie vysledky nez su
aktualne moznosti. Veci sa pohli ovela lepsim smerom s pismami hlavne po
vyjdeni X11 4.3

> A aj ja by som rad, aby sme presli u nas na Linux. Ale musim mat "rukolapne"
> argumenty. Ale ked mi niekto povie, ze vo MS Win to pismo bolo citatelnejsie,
> tak su to pre mna minus body...
>
> (A v tomto mu zatial, BOHUZIAL, musim dat za pravdu).
> Tak poradte nejake typy, kritika a zosmiesnovanie to nevyriesi...

Hm myslim, ze nikto nechce nikoho zosmiesnovat - aspon nie umyselne. Ale
moj sef hovori: "ak mas problem, zamysli sa, skus ho vyriesit, pohladj
riesenie a ked nevies tak prijdi a spytaj sa". Ak to tak nespravim, tak
to pocitim na vyplatnej paske a to je moiesto, ktore ma velmi boli :-)

Tvoje problemy mi vsak nazacuju, ze si riesenie ani nehladal, lebo:
- fontov na stiahnutie je velmi vela
- otazka pisma "v menu" bola riesene aj tejto konfere, IMHO aj v ceskych
konferach a je aj v README lokalizovanej verzii OO.
- k praci s OO su dostupne prirucky na webe, dokonca jedna je aj
prelozena: http://oo-sk.linux.sk/documents/oowriterhowto/index.html

Takze neviem tolko. Ak som bol arogantny tak mi prepac - ale ja lenivost
nemam rad.

Zd.