[linux] Re: EIS - aky programatorsky nastroj - sumarizacia

vesely vesely na galves.sk
Pátek Duben 11 13:53:10 CEST 2003

Som z praxe /obchod, uctovnictvo/ a preto si dovolim uviest zopar postrehov.
Uvaha :
Pripadny EIS bude pravdepodobne skor pre male a stredne firmy /iba v
tomto segmente sa skutocne sleduje nakladovost /.
Male jednoosobove firmy su cielovym zakaznikom firiem z krabicovym
softom a tak to asi aj ostane / ceny takehoto riesenia su mierne, t.j.
motivacia na prechod na ine riesenie je slaba /.
Dolezita vec, uctovnictvo si nechavaju zpracovavat aj tie najmensie
firmy a aj ked vlastnia uctosoft, tento vyuzivaju zvacsa iba na
fakturaciu, vystavovanie pokl.dokladov, skladove hospodarstvo...
Uctovnicke predpisy su totiz tak zlozite a dynamicke, ze podat danove
priznanie na zaklade krabicoveho uctosoftu sa rovna ekonomicke
samovrazde.
T.j.cielove firmy pre EIS su vyrobne,obchodne a servisne firmy
cca 3-20... zamestnancov.

Vseobecny model toku informacii sa da zhrnut do hesiel
tovar-sluzby-peniaze-ludia-cas z coho vypliva za to co chceme
zpracovavat je velmi univerzalne a preto aj jednoduche /prijem vydaj,
stav pred,  stav po, rozdiel a je jedno ci je to material, sluzba
alebo cas.

Takze, vo svoje firme by som privital integrovat do jednoho prostredia
pristupneho v ramci LAN:
- ludia / zakaznik, dodavatel, personal.../
- sklad /prijem, vydaj, pohyby, objednavky.../
- vyroba /prijem, vydaj, pohyby, praca.../
- sluzby /prijem, vydaj, pohyby, praca.../
- fakturacia /prijem, vydaj.../
- pokladna / pre maloobchod /
- ucty /pokladna firemna, ucty v banke.../
- korespondencia /rychly textovy editor, sablony.../
- cas /diar osobny, firemny, dochadzka.../
- panel - CRMdesk / rychle info o tovar-sluzby-peniaze-ludia-cas.../
- infoportal pre "ludia" /samoobsluzne informacie offline.../
Hardware:
- server
- supertenky klient /386/
Soft:
- text.klient /jednoznacne/
- db?
- pristup z webu - nie

Heslo: ergonomia, ekonomia /lahko, lacno+efektivne /

Model vyvoja?
Asi ako Linux firmy RedHat a pod...

Prajem pekny den
Miso Vesely