[linux] RE: OT: SPOLUPRACA (mozno) - KOMERCIA (mozno nie)

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Pátek Duben 11 15:38:58 CEST 2003

Ahoj,
> Skúste mi to podať trochu po lopate... (nejaký príklad?).
> Asi mi nedopína...

GNU Bayonne, moj modul na tatrapay, mysql, ...

GNU Bayonne je telephony softver, lenze klient nechce iba softver, on
chce, aby mu niekto spravil ustrednu, custom pluginy, ... Toto vsetko
robia vacsinou povodni autori. Cize napisali free softver a zarabaju na
jeho nasadzovani. Teda je to Free komercny softver.

Moj modul pre tatrapay -- nakodil som si ho pre svoj virtualny obchod
(cize pre zisk, komercne), ale poskytujem ho zadarmo. Odkedy mi ludia
vypisuju s tupymi otazkami, lebo si ani neprecitaju dokumentaciu, davam
support vyhradne za peniaze. Komercny Free softver.

MySQL -- free databaza, predavaju to aj pod inou licenciou pre
integratorov, embedded systemy a podobne (ked to niekto chce dat do
non-free produktu a potrebuje inu licenciu ako GPL, tak si za nu
zaplati).

Tych prikladov je nespocetne vela.

Otazka je, aky biznis model si zvolis. Predpokladam, ze ked niekto chce
po tebe uctovnictvo, tak mu nejde o to, aby si stiahol binarky a
pouzival ich, ale skor o to, aby mal zaistene pravidelne updaty (za
ktore si rad zaplati), support, nejake zaruky a podobne. Takze ten free
softver mozes s kludom "predavat".

    Juraj.

--
Juraj Bednar