[linux] RE: OT: SPOLUPRACA (mozno) - KOMERCIA (mozno nie)

Marcel Telka marcel na telka.sk
Pátek Duben 11 16:39:27 CEST 2003

Napísané dňa 2003.04.11 16:32, (autor: M.F. PSIkappa):
> Hmm, nechcem vyvolavat flame...
> Ale primerana cena je skor nieco v style trhova cena, ak ty to
> ponuknes a
> niekto to kupi a ma aj ine moznosti, okrem nekupit (napr. kupit inde a
> lacnejsie), tak je to primerana a trhom akceptovana cena.
>
> Cize nikto ti nemoze zakaz nieco predat za cenu, ktoru akceptuje trh,
> ak
> niesi v monopolnom postaveni.

Co sa tyka GPL softu, len velmi tazko mozes byt v monopolnom postaveni.
Jednoducho to skonci tak, ze mas prilis vysoku cenu a nikto si tvoj GPL
soft nekupi. Tu je trochu ina situacia ako s majkrosoftom, pretoze mas
zdrojaky, tak si mozes najat inu firmu (alebo jednotlivca), ktori Ti
poriesia co treba (napr. opravia bug v kerneli). V pripade bugu v
kerneli windows si na tom horsie a tu je nazov "monopol" na mieste.

> Inak RMS predal prve pasky so zdrojakmi GNU softu za tazke prachy,
> nepamatam si to uz presne, ale bolo to nieco v tisicoch U$.

Ano. Tusim emacs bol za $3000.

| Marcel Telka   e-mail:   marcel na telka.sk  |
|                jabber:   marcel na jabber.sk |