[linux] DHCP a Linux

Peter Mikeska mikeska na alcatel.sk
Pondělí Duben 14 08:35:11 CEST 2003

Hello Pavel,

PC> Zdravim vas,

PC> ked sme uz pri tom DHCP, tak by som sa aj ja rad nieco spytal.
PC> Ked sa Linux stroj pripoji do Win siete, kde je DHCP server WinNT, da sa
PC> nieco nastavit na tom Linux stroji (pripadne na tom servery), aby som
PC> pocitace v tej Win sieti dokazal z toho Linux stroja "pingnut" aj iba
PC> pomocou mena pocitaca?
PC> Ked dam ping na IP adresu, tak to ide bez problemov. Ked dam ale ping
PC> meno_stroja, tak ako odpoved dostanem: ping: unknown host meno_stroja.

PC> S pozdravom
PC> Pavel

ping windoze stroja podla jeho mena je zalezitost netbios sluzby >
netbios meno je nieco ine ako DNS zaznam, preto to spod wokien ide a
spod linuxu nie. aspon sa mi mari daco take. mozno keby daco ako WINS
server bolo na sieti taky, ze by ho vedel pouzit linux.
   cee ya

ps: este aky WinNT mas ? 2000 alebo 4.0, na 2000 mozno cez dynamic dns
updates, ale nic som take nerobil ;(( pingam IP alebo FQDN

--
Best regards,
 Peter                            mailto:mikeska na alcatel.sk