[linux] Dependencies ...

Úterý Duben 15 00:05:18 CEST 2003

Dňa 14. apr 2003, 23:50, Jan Kostial napísal(a):

> Občas mi ale vadí, že závislosti v balíkoch nútia človeka inštalovať
> kopu balastu.  Napr. keď chcem nainštalovať stroj, ktorý bude mať
> jedinú funkciu napr. - file server v sieti MS WIN (cez sambu), zvolím
> inštaláciu ako server vypnem všetky servre okrem samby a RH
> nainštaluje cca 400MB balíkov. Pritom by stačila možno desatina...

pri takto specifickom pouziti je zjavne vyhodnejsie nainstalovat
minimalny system (co sa spravidla vojde do 100MB) a potom rucne
doinstalovat ziadany servis/balik.
pri zvoleni vseobecnej triedy instalacie 'server' sa velmi
pravdepodobne naintaluju rozne baliky nie z dovodu zavislosti, ale
z dovodu prednastaveneho vyberu.

> Ako je to so závislosťami balíkov v iných distribúciách?

myslim ze vsade je to viacmenej rovnako. zavislosti su take ako maju
byt, taketo chyby sa pomerne lahko hladaju a odstranuju, takze su
pomerne casto reportovane a opravovane.
ina vec je doslednejsie delenie balikov na "lib", "devel", pripade "doc"
casti, ked je mozne dosiahnut este doslednejsiu kontrolu nad
nainstalovanymi balikmi a je mozne detailnejsie specifikovat co je
skutocne potrebne.

> Druhá otázka: Rozlišuje niektorá distribúcia medzi
> (teraz si vymyslím) \"mäkkými\" a \"tvrdými\" závislosťami?
> Tvrdou závislosťou myslím ten fakt, že balík1 sa nedá
> použiť bez balíka2, od ktorého je závislý.
> Mäkkou závislosťou myslím ten fakt, že keď nainštalujem
> balík1 bez balíka2, od ktorého je závislý, môžem balík1
> používať, ale s omedzenými funkciami prípadne
> s menším komfortom.

to zalezi skor od pouziteho balickovacieho systemu. v zasade pokial
viem, ani rpm, ani deb a ani tar.gz nema moznost, ako spravit nieco
taketo. v pripade binarnych programov je to aj nemozne, pretoze zvacssa
su aj zlinkovane s kniznicami ktore su potom balikom vyzadovane,
takze bez splnenia zavislosti nie je len obmedzena funkcionalita, ale
nie je ziadna funkcionalita  ;)

> V takej distribúcii by bolo ideálne mať možnosť si zvoliť
> typ inštalácie od minimálnej (len s tvrdými závislosťami)
> až po maximálnu (aj všetky mäkké závislosti) a samozrejme
> custom - niečo medzi tým.

opakujem, zavislosti nie su od toho, aby funkcionalitu vylepsovali,
alebo znizovali, su od toho aby bola funkcionalita dosiahnuta.