[linux] Dependencies ...

Matej Pivoluska pivoluska na matfyz.cz
Úterý Duben 15 00:24:27 CEST 2003

Dňa Ut 15. Apríl 2003 00:05 Tibor Pittich napísal(a):

> to zalezi skor od pouziteho balickovacieho systemu. v zasade pokial
> viem, ani rpm, ani deb a ani tar.gz nema moznost, ako spravit nieco
> taketo. v pripade binarnych programov je to aj nemozne, pretoze zvacssa
> su aj zlinkovane s kniznicami ktore su potom balikom vyzadovane,
> takze bez splnenia zavislosti nie je len obmedzena funkcionalita, ale
> nie je ziadna funkcionalita  ;)

Makke zavislosti sa daju rozbit do viacerych tvrdych (v nasej terminologii).
Vid napr. ViM,
% rpm -qa | grep vim
vim-X11-6.1-39mdk
vim-enhanced-6.1-39mdk
vim-minimal-6.1-39mdk
vim-common-6.1-39mdk
vimguide-0.7-3mdk

Vsetky baliky patria jednemu programu, ale v jednom baliku su runtajmove
kniznice, v druhom je frontend pre konzolu, v tretom pre X, v dalsom
doplnkova dokumentacia. Ak by som napr. nemal XServer, asi nebudem potrebovat
ani balik vim-X11...

--
Matej Pivoluska (mP)
Charles University in Prague