[linux] Ako na predavanie premennych z konfiguracneho suboru???

Marcel Telka marcel na telka.sk
Úterý Duben 15 22:06:24 CEST 2003

Napísané dňa 2003.04.15 21:38, (autor: ygzo):
> Mam 3 male expect skriptiky, ktore zistuju dostupnost sluzieb na
> urcitych IP adresach. Dalej mam shell skript, ktory by mal postupne
> spustit tieto skriptiky a na zaklade dostupnosti/nedostupnosti sluzby
> by reagoval. IP adresy by mali byt ulozene v jednoduchom konfiguracnom
> subore, napriklad ip_conf a teda potrebujem z hlavneho shell skriptu
> zavolat premenne zo suboru ip_conf a predat ich expect skriptikom. AKo
> na to? Vraj je to mozne pomocou awk, ale zatial sa mi nepodarilo
> dostat sa k pozitivnym vysledkom. Poradite?

Pokial shell, ktory pouzivas, je bash[*] a pokial tie premenne chces mat
ako premenne prostredia, tak to mozes urobit nejako takto:

1. Predpokladajme, ze chces mat tri premenne A, B a C. Vytvorime si
konfiguracny subor ip_conf:

A=10
B=20
C=30

2. Z bash skriptu nacitame konfiguraciu [**]:

source /path/to/ip_conf

3. Exportneme premenne:

export A B C

4. Zavolame dalsi program, ktory pracuje s A, B a C:

/usr/bin/program

Takze celkovo ten bash skript moze vyzerat nejako takto:

==============================
#!/bin/bash

source /path/to/ip_conf
export A B C
/usr/bin/program

[*] Podobne sa to asi da urobit aj s inymi shellmi. Detaily si vsak
budes musiet zistit zdokumentacie.
[**] Namiesto 'source' sa moze napisat aj '.'.

| Marcel Telka   e-mail:   marcel na telka.sk  |
|                jabber:   marcel na jabber.sk |