ine Linux a ine HW hodiny was Re[6]: [linux] kernel panic

Čtvrtek Duben 17 12:23:35 CEST 2003

-> > -> Mam obdobny problem (bez freeze)
-> > -> Po nabootovani mi date ukaze +1hod oproti HW(BIOS)

-> > skontroluj cas v cmos hodinach a casovu zonu. Momentalne (letny cas) ma byt
-> > v cmos bud aktualny cas alebo o dve hodiny mensi, a podla toho nastaveny
-> > system ze ma CEST alebo GMT.

-> co je CEST?

central europe saving time.

-> mam nastaveny aktualny cas (v BIOSe)
-> po nabootovani presne o hodinu viacej

este skontroluj /etc/adjtime... vid dole

-> > /etc/localtime - mala by to byt symlinka na subor so spravnou definiciou
-> > casu:
-> >
-> > uhlar na fantomas% cat /etc/timezone
-> > Europe/Bratislava

-> no a mne tam to vo Woody 30r0 ukazuje na
-> /usr/share/zone..../Europe/Bratislava
-> cat /etc/timezone
-> vylistuje mi binar - 806 bytov a musim napisat reset na konzole
-> ziadne "Europe/Bratislava"
-> je to OK alebo nie?

ano.

-> root na proxy > cat /etc/adjtime
-> -3233.678955 1050191865 0.000000
-> 1050191865
-> UTC
->
-> toto je OK?
-> co znamenaju tie cisla?

zhruba tolko ze v unix case 1050191865 ti isli systemove hodinky 3233 sekund
po aktualnym casom... pri boote sa teda zhruba o tolkoto cas posunie
dopredu. Uz vies preco ti ide cas tak divne? :))

-> BTW3:
-> ako dam ll vsetky symlinky? (len smln!)?

???

-> ako (nie mc, ale v konzole) zistim ze tento_subor je symlinka?

ls -ld subor, ak je prvy znak 'l' tak je to symlink
pozor aby si ls nemal naaliasovane na nieco... mohlo by to blbnut

-> xcem nieco typu ls vsetky_symlinky a_ostatne_filez_nie
-> (nieco ako ls test*)

no, find . -type l -print0 |xargs -0 ls -l

ak chces len v aktualnom adresari, pridaj pred -print0 este -maxdepth 1
alebo ls -l |grep ^l

Nothing is fool-proof to a talented fool.