[linux] GPM

Ivan Malich malich na decef.elf.stuba.sk
Pátek Duben 18 09:35:01 CEST 2003

> -> > gpm slusi v text mode, ale Xy mozu tahat data mysi od gpm (cim sa vylucia
> -> > konflikty pri pristupovani na port dvoma procesmi) v repeating mode
>
> -> mozes vysvetlit 2-3 vetami?
>
> popisal som to tolkymi vetami aby mi bolo mozne porozumiet.
> gpm taha data od mysi, X od gpm-ka.

To je blbost.

Co sa stane, ked mas nainstalovane Xy a nie gpm? Jedina vec - na
konzoloidnych aplikaciach nefunguje copy&paste (xterm, normalna linuxova
konzola... - neviem, ci sa to tyka aj konsole ci so pouziva kde, ja kde
vobec nemam).

Osobna skusenost: nainstaloval som si Xy bez gpm. Asi tyzden som
fungoval a potom som doinstaloval gpm kvoli tej jedinej veci, co som
napisal vyssie.

> gpm bezi v repeat mode (-R raw) a Xy maju mouse device /dev/gpmdata

Dalsia vec - /dev/gpmdata nemusi vobec existovat (ako to mam napr. ja).
Xy sa pokial viem konfiguruju rovnako ako gpm - oznacis im, ze maju
pouzivat /dev/psaux (moj pripad), specifikujes protokol a oni si to
NEJAKO zdielaju s gpm.
Neskumal som, ako to robia, uspokojil som sa s tym, ze to proste ide.

> -> > -> 2.) Ak bootujem rovno do rl 5 (KDE) (iny PC), ci *gpm* potrebujem v
> -> > -> ?? /etc/rc5 (presny adresar neviem, nie som za strojom) (v pripade,
> -> > -> ?? ze v KDE ho
> -> > -> nepotrebujem) (alebo ho mozem zmazat)
> -> >
> -> > nepotrebujes, ale odporucam
>
> -> t.z. mam zmazat (alebo nie) /etc/rc5.d/S20gpm
> -> (nepostavil som jasne otazku, tym padom je odpoved nejasna)
> -> Pochopil som, ze ODPORUCAS, aby tam gpm OSTALO
> -> preco?

Aby ti v xterme fungovalo copy&paste.
Opat - kde ma mozno nejake vlastne sposoby, ako pracovat s mysou, to
nemozem povedat, kde nemam.

--
Ico <ico na podvodnik.cz> <malich na decef.elf.stuba.sk>
UNIX is user friendly. It's just selective about who its friends are.