[linux] problem s bootovanim

Rybarik, Michal mrybarik na tronet.sk
Středa Duben 23 13:54:05 CEST 2003

> Pokial to predtym fungovalo ok a nerobil si ziadne sw ani hw zmeny,
> tak problem moze byt s niecim z nasledujuceho zoznamu:

sw zmeny tam su pomerne caste, ten stroj okrem routera bezi snad 15 dalsich sluzieb (apache, php, postgres, ssh, socksproxy, postfix, squid, dhcp daemon, samba, ups daemon, blabla este by sa nieco naslo).

> 1. hardverovy problem (napr. zastaveny ventilator na CPU,
> vadne pamati)

hardwarovo je myslim ok, je to sice stara masina, ale kvalitna, a okrem toho ze ma obcas problem bootnut nema ziadne problemy. nepada, netuhne, neresetuje sa.. akurat pred nasadenim ups-ky zazila par neprijemnych vypadkov, ext2 sa z toho zle spamatavala, vo /var mi zacali miznut subory, tak som tam nahodil reiserfs. vsetko okrem /var bezi este na ext2, rozmyslam ci nemoze byt problem s tymto. ale aj tak sa mi vidi podivne, ze niekedy nabehne a niekedy nie.

> 2. cracker (nakolko nemas updatovany system[*], je mozne, ze v nom mas
>    nejaku bezpecnostnu dieru)

sice poctivo updatujem, ale jeden nikdy nevie. je nejaka moznost ako to checknut?

> [*] ani nemozes mat, lebo RH uz nesupportuje RHL 6.2,
> odporucam upgrade

je to original rh 6.2, ale pred 2 rokmi dostal nove jadro a odvtedy prakticky vsetko instalujem zo zdrojakov, takze koniec supportu zo strany redhatu ma nijak velmi netrapi.