[linux] USB pamat

Plzik Milan mmp na golem.gymzv.sk
Čtvrtek Duben 24 15:41:08 CEST 2003

USB pamate (alebo flash disky) funguju pod Linuxom dobre. Konkretne MDK si
ich tusim aj sam prida do /etc/fstab (mozno sa mylim). V MDK9.0 som mal
problem s tym, ze nieco z jadra chcelo zapisovat za fyzicku hranicu -
skoncilo to prepnutim do readonly rezimu a dosfsck. V MDK9.1 sa mi to este
nestalo. Jedine, co ide pod Win a nejde pod Linuxom (alebo neviem, ako to
rozdchodit, je "vypnutie" - vo Win systemoch sa da flash disk "vysunut",
ledka prestane blikat a je pripraveny na odpojenie. V Linuxe to blika, az
kym ju nevytiahnes:-). Ale to ani tak nie je chyba, lebo to vysuvanie
spolahlivo nahradi umount. Driver usb-storage iba stale vypisuje, ze:
WARNING: DATA CONSISTENCY NOT ASSURED - to je asi ta neschopnost
"vysunutia".
Celkovo mam flash disk Memory in Black - pouzivam ho presne od Vianoc:-),
a az na spominane problemy so zapisom "za" disk sa nic vazne nevyskytlo.
Pouzivam ho striedavo pod Linuxom aj Win.