[linux] LinuxFromScratch - ide aj bez netu?

Jan Karabas karabas na savbb.sk
Pátek Duben 25 10:50:32 CEST 2003

On Friday 25 April 2003 07:59, Plzik Milan wrote:
> Caute.
> Chcel by som u seba doma rozbehat LFS, napr. Gentoo alebo SourceMage.
> Lenze pokial viem, oba chcu taha balicky cez FTP z netu. Da sa to nejak
> spravit aj bez netu? Niekde stiahnut zdrojaky, dat ich na CD a kompilovat?
> 	Milan Plzik

Gentoo funguje bez netu uspokojivo. Pouzival som ho posledny rok, ale nakoniec
som sa rozhodol vratit ku klasike.

Instalacia sa da urobit asi takto:
Podmienkou je, ze  niekde musis mat Gentoo on-line, pretoze riesit zavislosti
manualne je vrazda

0) nainstaluj Gentoo na pripojenom stroji (pri instalacii odporucam adresar
distfiles neumiestnit na standardne miesto v /usr/portage) a zamedzit
vymazavaniu balickov (nastavuje sa to v make.conf)
1) skomprimuj /usr/portage a napal ho na CD - archiv ma asi 50MB, treba to
balit tar -cjpf .... aby sa zachovali prava
2) napal obsah .../distfiles (u mna /pub/distfiles)
3) instaluj doma Gentoo az do bodu "emerge sync", ale nechaj si nejaku vfat
particiu, na ktoru naladujes to, co si napalil. Tu budes pripajat vtedy, ked
potrebujes nieco "stiahnut" - archiv portage, distfiles ...
4) rozbal portage.tar.bz2 do /usr/portage
5) naladuj /distfiles na spravne miesto
6) pokracuj podla manualu dalej, (emerge system) pricom na patricnom mieste
vynechas "emerge world"
6.5) baliky potom instaluj podla tvojho vyberu (emerge kde, emerge octave....)
7) na www.gentoo.org je vo forums (install) moja korespondencia s ludmi, ktori
mi dodali taky skriptik na updatovanie Gentoo (vola sa dl-list), takze si ten
skiptik stiahni a mozes fachcit na novom Gentoo.

VSETKY INFORMACIE BER S REZERVOU!!! Urcite som si na vsetky triky nespomenul.

Gentoo bez netu ma vsak zopar nevyhod - je NEVYHNUTNE mat nejaky pocitac s
Gentoo on-line. Po nejakych mesiacoch som stratil prehlad woc a go a co mam a
nemam v kompe. Ale inak fachcil vyborne.

Na nie on-line pocitac by som vsak predsa len odporucil nieco
konzervativnejsie.

Jan Karabas
Institute of Mathematics and Computer Science
Mathematical Institute of Slovak Acad. of Sciences
Severna 5
Banska Bystrica
SK-97401