[linux] skript - ping+exit

Oskar Stolc Oskar.Stolc na intrak.sk
Pátek Srpen 1 10:06:12 CEST 2003

On Fri, Aug 01, 2003 at 09:01:14AM +0200, michal lackovic wrote:
> Zdravim

Ahoj,

> [...]
> echo "true" ;
> else
> echo "false"
> exit
> if ping IP2 -c & > /dev/null ; then
> echo "true" ;
> else
> echo "false"
> exit
> echo "vsetko ok"
>
> Dalsia otazocka je ohladom pingu. Ak pingam v linuxe stroj cez VPN
> tak aj ked nezije tak to skonci na IP routra. V tomto skripte /hore/
> je to ale neziaduce, lebo skripty si "mysli" ze poziadavka bola

vyskusaj tento skript:

#!/bin/bash

POCITACE="lalala localhost bububu szm.sk"

function zije
{
        ping -c 3 $1 > /dev/null
        echo $?
}

for IP in $POCITACE ; do
        if [ $(zije $IP) -eq 0 ] ; then
                echo "pocitac '$IP' zije"
        else
                echo "pocitac '$IP' NEzije"
        fi
done

> btw. nepoznate nejake stranky zaoberajuce sa skriptami a vysvetleniami
> pre jednotlive linux prikazy? Man je sice dobra vec, ale citat ho pri
> kazdom prikaze...asi by mi narastla brada :-)=

skus v google zadat klucove slova 'unix shell programming tutorial',
urcite nieco najdes... inac, v knizke 'Linux Začínáme programovat' z
Computer Press sa mi velmi pacila kapitola venovana skriptovaniu v
shell, odporucam ti ju precitat...

> dakujem
> miso

oskar