[linux] Problem s odmountovanim /usr filesystemu pre restarte

Lubomir Host 8host na pauli.fmph.uniba.sk
Pátek Srpen 8 20:38:27 CEST 2003

Zdravim!

    Uz dlhsiu dobu som mal problem (na viacerych pocitacoch) s odpajanim
    /usr filesystemu (XFS filesystem) pri restarte. Vedel som, ze nieco
    ho blokuje, ale nevedel som co. Az 'lsof' mi to prezradil. ako som
    zistil, bol to proces s cislom 1, teda init!

---------------------------------------------------%<---------------------------------------------------
COMMAND     PID     USER   FD   TYPE     DEVICE     SIZE      NODE NAME
init          1     root  cwd    DIR        3,5     4096       128 /
init          1     root  rtd    DIR        3,5     4096       128 /
init          1     root  txt    REG        3,5    47088   1071207 /sbin/init
init          1     root  mem    REG        3,6      806   1080418 /usr/share/zoneinfo/Europe/Bratislava
init          1     root   10u  FIFO        3,5            1068820 /dev/initctl
---------------------------------------------------%<---------------------------------------------------

    Otazkou je, ako initu povedat, aby uvolnil /dev/hda6 (/usr). Killnut
    ho len tak nemozeme. Ako trik ma napadol presunut subor
    /usr/share/zoneinfo/Europe/Bratislava niekam do /etc a spravit na
    neho symlinku.

    Pomohlo to!
    Teraz uz lsof vypisuje:

---------------------------------------------%<---------------------------------------------
[...]
init          1     root  mem    REG        3,5      806   1080418 /etc/timezone-Bratislava
init          1     root   10u  FIFO        3,5            1068820 /dev/initctl

    Distribucia je GNU/Linux Debian woody, ale to iste sa deje aj
    v Debian unstable a testing.

    Mal niekto podobny problem? Aka glibc funkcia sposobuje namapovanie
    /usr/share/zoneinfo/Europe/Bratislava ?

--
Lubomir Host 'rajo' <rajo AT platon.sk>        ICQ #:  257322664
Platon Software Development Group              http://platon.sk/