[linux] postfix -- osemetna situacia s domenami

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Pátek Srpen 8 10:43:24 CEST 2003

Ahojte,

   mam dva postfixy, ktore prijimaju postu pre domenu domena.sk. Masina
   A je primarny MX zaznam pre tuto domenu. Masina B je dialup router,
   ktory sa na pokyn pripoji a fetchmailom stiahne postu z masiny B,
   pricom si ludia vramci firmy mozu posielat postu aj ked nie su
   pripojeni, ako by sa nechumelilo. Masina B ma dynamicku ipcku. Toto
   vsetko funguje skvele, nie je problem posielat postu aj cisto vramci
   firmy, aj zvonku a tak isto funguje posielanie posty von.

   Az na jedneho road warriora, ktoreho si nazveme warrior na domena.sk. Ten
   je jedina vynimka a nachadza sa mimo firmy. Na serveri ma vytvoreny
   virtualny mailbox (cez postfix+mysql+courier, ako je spraveny aj
   domenovy kos pre danu domenu, ktory sa taha fetchmailom).

   Otazka je -- ako poslat postu road warriorovi vonka. V postfixe sa
   transport mapa pokial viem neda spravit na e-mailovu adresu, iba
   na domenu. Pokusal som sa to riesit aliasmi, cize na serveri B mam
   v /etc/aliases:

warrior: warrior_domena na inaadresamasinyA

   a na masine A:

warrior_domena: warrior na domena.sk

    Problem samozrejme nastane, ze pri resolvovani posledneho aliasu sa
    uz v hlavickach nachadza zaznam pre domena.sk, cize postfix detekne
    mail forwarding loop a spravu vrati. Kedze sa jedna o virtualny
    mailbox, neviem, ako mu to tam strcit bez toho, aby som musel
    vytvarat novy virtualny mailbox (ktory by to sejvoval dajme tomu
    aj do povodneho foldra). Takto to vyriesit viem, ale zaujima ma co
    najcistejsie riesenie. Ako sa vo vseobecnosti riesia taketo zapeklite
    "zaloopovane" situacie?

   Juraj.