[linux]Traffic shaping

M.F. PSIkappa psi na talker.sk
Pondělí Srpen 11 12:05:45 CEST 2003

Zdravim,
takze shapovat mozes len v bode kade ti prechadza trafik a vzdy len na
vystupe. Preto najjednoduchsie riesenie je potavit si box s 2 sietovkami a
na oboch sietovkach nastavit taketo nieco:

tc qdisc add dev eth0 root tbf rate 64kbit buffer 5Kb/8 limit 10Kb
tc qdisc add dev eth1 root tbf rate 64kbit buffer 5kb/8 limit 10kb

Tie parametre som odhadol, treba sa s tym pohrat a nastavit taku velkost
bufferu, aby nevznikala velka latencia.

Inak ak ta linka bude wi-fi, tak asi mozes na videokonferencie s takymito
boxami zabudnut...
Mal som podobne boxy v rukach a dokazali uplne zabit linku, otvorili si
niekolko paralelnych multicastovych kanalov a generovali nenormalne
mnozstva packetov. Nebrali sice velku sirku pasma, ale generovali, tak do
7tis. malych packetov za sekundu a tam je uz obrovska rezia pri spracovani
takychto packetov.

--
`)_|_('       PSIkappa
   I k        psi _at_ talker.sk